ادبیات

مسوول موسسه انتشاراتی آهنگ دیگر از تعطیلی دفتر این ناشر تخصصی حوزه شعر در آینده نزدیک به دلیل مشکلات مالی و پاره‌ای دیگر از مسائل خبر داد. محمدرحیم اخوت از نگارش رمان تازه‌ای خبر داد و از انتظار طولانی آثارش برای دریافت مجوز نشر انتقاد کرد.

مهلت ارسال اثر به دومین دوره جایزه کتاب شعر منصور که دهم تیر ماه، در آستانه دومین سالروز درگذشت منصور بنی‌مجیدی برگزار می‌شود، تا ۳۰ خرداد ماه تمدید شده است.

«پاره‌های دوست داشتن» مجموعه شعری از محمود معتقدی که چندی پیش مجوز نشر آن صادر شده به زودی به جمع کتاب‌های شعر می‌پیوندد.

«ایزابل آلنده»، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکای لاتین و خالق آثاری چون «دختر بخت»، «از عشق و سایه‌ها» کوچک‌ترین اتفاقات را بهانه‌ای برای خلق یک داستان می‌داند.

رضا رییسی معتقد است: اگر تبلیغات برای کتاب‌ها به طرز درستی انجام شود و کتابی هم که برای آن تبلیغ می‌شود، ارزش تبلیغات داشته باشد، این تبلیغات در افزایش کتاب‌خوانی مؤثر خواهد بود.

موسیقی

حمید متبسم، کارگاه موسیقی ایران را تابستان امسال در بلژیک و یونان برگزار می‌کند. سوم تا دهم جولای (۱۲ تا ۱۹ تیر ماه) کارگاه موسیقی متبسم در بلژیک و ۲۳ تا ۲۸ آگوست (اول تا ششم شهریور) در یونان برگزار می‌شود.

کنسرت ردیف موسیقی ایرانی با اجرای گروهی از شاگردان فرزین دارابی‌فر در شهر دوسلدورف آلمان برگزار می‌شود. این کنسرت در تاریخ ۲۸ مه برابر با هفتم خرداد ماه سال جاری در یکی از مراکز فرهنگی این شهر برگزار می‌شود.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی از امروز اجراهای خود را آغاز می‌کند.

مراسم بزرگداشت علی تجویدی امروز چهارم خرداد ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. در مراسم بزرگداشت خاندان تجویدی که از مرحوم علی تجویدی تجلیل می‌شود، علی معلم دامغانی، رییس فرهنگستان هنر به همراه شاهین فرهت، همایون خرم و سرور زره‌گر سخنرانی می‌کنند.

تجسمی

روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران اعلام کرده است در راستای برگزاری دومین مسابقه عکاسی مترو و مردم در سال ۱۳۸۸ و براساس وعده داده‌شده مبنی‌بر نمایش عکس‌های برگزیده و برتر دومین دوره مسابقه عکاسی مترو و مردم در ایستگاه‌های خطوط مترو تهران، این عکس‌ها از روز جمعه مورخ ۳۱/۲/۸۹ لغایت روز جمعه مورخ ۷/۳/۸۹ در ایستگاه‌های امام خمینی (ره) و صادقیه به نمایش گذاشته خواهد شد.