سینما

«ازدواج در وقت اضافه» سعید سهیلی از چهارشنبه ـ ۵ خرداد ماه ـ جایگزین «پوپک مش ماشاالله» می‌شود. همزمان با بیست‌وهشتمین سالروز آزادسازی خرمشهر، مجموعه آثار سینمایی دفاع مقدس با عنوان «شهر خورشید» از سوی موسسه رسانه‌های تصویری در قالب دی‌وی‌دی عرضه شد.

محمدرضا شرف‌الدین گفت: جشنواره یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت انقلاب و دفاع مقدس پس از چند سال وقفه، ۳۰ شهریور تا دو مهر ماه به میزبانی همدان برگزار خواهد شد.

مسعود نقاش‌زاده، کارگردان فیلم کودک و فرشته با گلایه از روند نمایش تک سانس فیلمش گفت: فیلم‌های شریف و سالم، سرنوشتی مشابه «کودک و فرشته» دارند.

غلامرضا فرجی یکی از اعضای شورای صنفی نمایش با اشاره به این که طرح بلیت نیم‌بها دو روز در هفته ارائه شده است از تعیین رییس این شورا در هفته آینده خبر داد.

فیلم «رابین هود» ساخته ریدلی اسکات در دومین هفته اکران جهانی صدر جدول را همچنان در اختیار دارد.

تئاتر

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال آینده چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت را به نیت ۱۴ معصوم رونق و گسترش می‌دهیم، گفت: حمایت می‌کنیم تا سال آینده این جشنواره بین‌المللی شود و پیوندی بین مقاومت در ایران و کشورهای همسایه و همه مناطق نیازمند این مساله، برقرار شود.

میکائیل شهرستانی که از نیمه دوم خرداد ماه نمایش «خانه برنارد آلبا» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد، گفت: سماجت بچه‌های جوان مرا به کار دوباره واداشت. برای گرفتن سالن تمرین «خانه برنارد آلبا» دچار مشکلیم.

علیرضا کوشک‌جلالی کارگردان ایرانی مقیم آلمان فصل پاییز برنامه‌های متفاوتی را در این کشور اجرا خواهد کرد.

رسانه

مهدی مظلومی کارگردان مجموعه تلویزیونی «باغ شیشه‌ای» گفت: با توجه به اینکه فضای این مجموعه بین ملودرام و طنز شناور است، نیاز به بازیگرانی داشتم که وقتی در این فضا قرار می‌گیرند پیچیدگی‌های درونی کاراکترها را به خوبی در بیاورند.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه» هدف از ساخت این سریال را اطلاع‌رسانی درباره جرایم الکترونیک و بیان واقعیت‌های جامعه به مخاطبان ذکر کرد.

یکشنبه شب در شرایطی آخرین قسمت از سریال تلویزیونی لاست به مدت دو ساعت و نیم در سرتاسر جهان به روی آنتن رفت که به سوالات زیادی که سال‌ها در ذهن بینندگان شکل گرفته بود، پاسخ داده شد.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون معتقد است: کارهایی که صداوسیما برای خرمشهر تهیه کرده بسیار کم است و برای این شهر حماسه و رشادت‌هایی که در فتح خرمشهر صورت گرفته، باید فیلم‌های فاخری ساخته شود.