دادستان مشهد: طی دو هفته گذشته ما چندین مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و دو مورد جریمه یک میلیون تومانی را در زمینه بد‌حجابی‌ شاهد بودیم

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: با‌نوان بد‌حجاب تا سقف یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. به گزارش خبرگزاری فارس، محمود ذوقی بعد از ظهر روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: بدحجابی به موجب قانون جرم است و مقابله با آن ظرافت خاصی را می‌طلبد.

دادستان مشهد با بیان اینکه برخی اماکن عمومی نیز وجود دارند که وضعیتشان در این ارتباط به هم ریخته است، گفت: در برخی داروخانه‌ها به چشم می‌خورد که در قسمت فروش لوازم آرایش بانوانی هستند که حجاب مناسبی نداشته و گویا با آرایش نابجا به ‌نوعی تبلیغات آن لوازم را می‌کنند که به دلیل رعایت حرمت جامعه داروخانه‌داران به نظام پزشکی اطلاع داده شد و قرار شد که نماینده صنف داروخانه‌داران، این مستندات را ببینند و به آن افراد تذکر دهند تا اگر رعایت نکردند ضابطین آنها را دستگیر کنند. وی ادامه داد: دو هفته از این ماجرا می‌گذرد، اما هنوز نمایندگان صنف نیامده‌اند و بنا داریم ضابطین به اداره اماکن مراجعه کرده و با افراد خاطی برخورد قانونی شود؛ این صرف داروخانه‌ها نبوده و تمام آژانس‌های مسافرتی، بنگاه‌های املاک و ... را نیز که وضعیت حجاب زننده داشته باشند، شامل می‌شود.وی گفت: شعبه ویژه‌ای در یکی از مجتمع‌های قضایی ما برای این منظور ایجاد شده که پرونده‌های بد‌حجابی به آن ارجاع داده می‌شود. ذوقی با اشاره به اینکه در گذشته مجازات بد‌حجابی ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی و دو ماه حبس بوده که می‌توانستند با مبلغ کمی حبس را به جریمه نقدی مبدل کنند، گفت: از ابتدای امسال بر اساس تعرفه‌های ماده ۳ وصول برخی درآمدهای دولت این رقم به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت. وی ادامه داد: طی دو هفته گذشته ما چندین مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و دو مورد جریمه یک میلیون تومانی را در زمینه بد‌حجابی‌ شاهد بودیم.دادستان مشهد یادآور شد: اگر آقایی نیز برخلاف عفت عمومی رفتار کند او نیز مشمول این جریمه خواهد بود. ذوقی در ارتباط با توهین به ماموران حین انجام وظیفه نیز گفت: در صورت توهین افراد بد‌حجاب و ... به مامور در حین انجام وظیفه، علاوه بر جریمه نقدی بر اساس قانون به شش ماه حبس نیز محکوم می‌شوند.