به فکر امنیت حرفه‌ای هنرمندان باشید

کارگردان نمایش‌های «آرش»، «یادگار زریران» و «سحوری» معتقد است متولیان تئاتر به جای مطرح کردن بحث‌هایی نظیر حضور تهیه‌کننده باید به فکر احیای کارگاه‌های دکور، ایجاد امنیت فکری و مالی برای هنرمندان و ساخت سالن باشند. قطب‌الدین صادقی درباره طرح حضور تهیه‌کننده در تئاتر ایران گفت: به نظر من حضور تهیه‌کننده یعنی تراشیدن واسطه‌ای دیگر که دولت پول را به او بدهد و تهیه‌کننده به صورت قطره چکانی این پول را به تئاتری‌ها بدهد. من در نمایش «باغ شکرپاره» با شخصی به عنوان مدیر تولید مواجه شدم که باعث شد یک و نیم میلیون تومان پولی که برای تدارکات هزینه کرده بودم به من بازگردانده نشود. وی ادامه داد: تهیه‌کننده واقعی تئاتر، وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و دیگر لازم نیست که فرد دیگری به عنوان واسطه وارد جریان تولید شود. طرح حضور تهیه‌کننده در تئاتر اشتباه است و باعث ایجاد دیوار و فاصله‌ای دیگر میان اهالی تئاتر و بخش دولتی می‌شود، در حالی که بهتر است فاصله‌ها کمتر شود. کارگردان نمایش‌های «باغ شکرپاره»، «یادگار زریران» و «نبرد و مده‌آ» خاطرنشان کرد: متولی تئاتر به جای این کارها کارگاه‌های دکور، لباس و غیره را احیا کند. آنچه سلامت تئاتر ما را تامین می‌کند، احیای این کارگاه‌‌ها است. باید برای هنرمندان تئاتر امنیت فکری و مالی ایجاد شود.