36 درصد پرونده‌های جعل مربوط به مدارک بانکی و اوراق بهادار است

معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای، جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه ۳۶ درصد پرونده‌های مربوط به جعل در هفت ماه امسال مربوط به مدارک بانکی و اوراق بهادار بوده است، افزود: در هفت ماه امسال چهار هزار تن در رابطه با پرونده‌های جعل دستگیر و با قرار قانونی وارد زندان شدند. به گزارش ایسنا، سرهنگ مهرداد امیدی در رابطه با پرونده‌های جعل در هفت ماه سال جاری اظهار کرد: در حوزه کشف پرونده‌های جعل ۷۴ درصد از پرونده‌ها منجر به شناسایی و دستگیری جاعلان و صدور قرار قانونی شده است.

به گفته معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای، جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، چهار درصد از پرونده‌های جعل در هفت ماهه امسال نتیجه مثبتی را در پی نداشته است.

۸۲ درصد از کلاهبرداری‌ها تحت پوشش معاملات انجام می‌شود

امیدی با اعلام اینکه هفت درصد از پرونده‌های کلاهبرداری در قالب دلالی و شش درصد از این پرونده‌ به شکل خرید و فروش کالاهای بدلی و تقلبی و سه درصد نیز مربوط به اجاره واحدهای اداری، تجاری و مسکونی، سه درصد مربوط به کلاهبرداری در قالب کاریابی و استخدام، دو درصد مربوط به موضوعات رمالی و فالگیری، یک درصد هم در قالب خواستگاری و ازدواج و یک درصد نیز در پوشش امور خیریه و فرهنگی و یک درصد هم مربوط به دریافت ویزا رخ داده است، گفت: ۸۲ درصد از کلاهبرداری‌ها در پوشش معاملات انجام می‌شود.