مهتاب کرامتی روز جهانی کودک را برگزار می‌کند

نگاه سوم - مهتاب کرامتی که به عنوان سفیر حسن نیت سازمان یونیسف در ایران فعالیت می‌کند مامور شد تا جشن روز جهانی کودک را در ایران برگزار کند. با توجه به فعالیت‌های یونیسف مهتاب کرامتی درباره این جشن می‌گوید: هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی و رایزنی‌های لازم برای برپایی این جشن با شکوه هستیم که همزمان با روز جهانی کودک آغاز و مراسم اختتامیه‌اش ۵ هفته بعد، در روز تصویب کنوانسیون حقوق کودکان خواهد بود.

این جشن بدین شکل اولین بار است در ایران برگزار می‌شود و می‌تواند به عنوان اولین اتفاق برای کودکان و بزرگ‌ترها بسیار به یاد ماندنی باشد.

اما مهتاب کرامتی در جشنواره دانش‌آموزی که به مدت یک هفته در شهرهای جنوبی برگزار شد حضور داشت. فیلم سینمایی «پاداش سکوت» در حالی در شهرهای جنوبی کشور به نمایش درآمد که بیش از ۳۰هزار کودک در شهرها و سینماهای مختلف در کنار عوامل فیلم از جمله مازیار میری، پرویز پرستویی و مهتاب کرامتی به تماشا نشستند.

از دیگر اقدامات مهتاب کرامتی در این سفر دیدار از مدارس مختلف مناطق جنوبی کشور بود که در دیدار خود با کودکان این مدارس از آنها درخواست کرد که برای او و سازمان یونیسف نامه و یا انشا بنویسند.

مهتاب کرامتی درباره این سفر گفت: جشنواره دانش‌آموزی به مدت یک هفته از ۷ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در ۴ شهر خرمشهر، آبادان، مینودشت و اروند کنار برگزار شد و فیلم‌های مربوط به دفاع مقدس برای دانش‌آموزان پخش شد که بنده به همراه آقای پرستویی و میری با فیلم «پاداش سکوت» در آنجا حاضر بودیم و بعد از نمایش فیلم نشستی با دانش‌آموزانی که از نواحی مختلف آمده بودند داشتیم.

وی افزود: این جشنواره محیط بسیار فرح‌بخشی داشت که فکر می‌کنم برای اولین بار بود که با این حجم وسیع از کودکان برای کودکان اتفاق می‌افتاد و هیچ گونه جنبه تبلیغاتی هم نداشت. برای خود من هم که تاکنون تجربه دیدن فیلم را با مخاطبینی در این سن و سال و با این وسعت نداشتم بسیار خوب و مثبت بود.

همان طور که در جریان خبرها هستید هفته گذشته جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در همدان برگزار شد و سفیر حسن نیت در این جشنواره نیز حضور داشته است.

او در این باره اظهار داشت: در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان همدان حضور داشتم که در آنجا هم استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی مردم صورت گرفت و برای من حسن تصادف خوبی بود که در این دو سفر با کودکان در ارتباط بودم و احساس می‌کنم همه ما وظیفه داریم کودکان را جدی بگیریم و بیشتر به مقوله‌ای که آنها برایشان اهمیت دارد بپردازیم.

وی در پایان با بیان این که کودکان برای او اهمیت داشته‌اند، تصریح کرد: البته توجه به آنها به مسوولیتم در یونیسف هم برمی‌گردد و تمرکز ذهنی من هم اکنون روی کودکان، حقوقشان، محیط امن و آموزششان است و به این موضوع زیاد می‌پردازم.