شبکه‌های تلویزیونی که با آغاز سال ۸۶ از حجم فیلم‌های اکشن خود کاسته و به پخش فیلم‌هایی با موضوعات دیگر همچون علمی-تخیلی، خانوادگی و کمدی تمایل نشان می‌دهند، در هفته جاری آنتن خود را از فیلم‌های اکشن خالی کرده و آثاری حاوی روابط انسانی را برای پخش انتخاب کرده‌اند. شبکه اول سیما «جستجو در ناکجا آباد» را امروز ساعت ۲۲ و در قالب برنامه سینما یک به روی آنتن می‌برد. این فیلم را «مارک فورستر» در سال ۲۰۰۴ کارگردانی کرده است. این فیلم سینمایی که بر اساس رویدادها و آدم‌های واقعی ساخته شده است، درباره«جی ام بری» نویسنده‌ای است که با فضایی مملو از تخیلات و تصورات در سال ۱۹۰۳ زندگی می‌کند. این سالی است که «سر جیمزمتیو» قصه معروف ادبیات کودکان «پیتر پن» را در شهر لندن به نگارش در آورد. فیلمنامه این فیلم که پی‌گیری دقیق جزییات نگارش پیترپن است براساس نمایش صحنه‌ای اثر«آلن کنی» نوشته شده است. شخصیت نویسنده را «جانی دپ» بازی می‌کند و در کنار او بازیگران دیگری چون داستین هافمن، جولی کریستی و کیت وینسلت به ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «بوسه بر آب» نیز به کارگردانی مهدی عبداللهی و با حضور بازیگرانی چون جهانگیر الماسی و نیکو خردمند جمعه بعد از ظهر از شبکه اول سیما پخش می‌شود. فیلم سینمایی «حیوان بزرگ» فردا ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی جزی استار محصول کشور لهستان است و درباره ساویسکی و همسرش است که شتر دو کوهانه‌ای را در منزل نگهداری می‌کنند. مسوولان این شهر از آنان می‌خواهند شتر را به سیرک یا سازمان نگهداری از حیوانات بدهند. شبکه دو سیما امروز ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه فیلم تلویزیونی «مقبره نحس» را تکرار می‌کند. این فیلم با بازی حمیرا ریاضی، علی دهکردی، صبا کمالی و پرستو صالحی، توسط حسین تبریزی کارگردانی شده است.فیلم سینمایی «در مسیر خوشبختی» امروز ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم محصول کشور آمریکا است که در سال ۲۰۰۶ توسط گابریل موچینی کارگردان شده است.در مسیر خوشبختی با بازی ویل اسمیت، درباره سیاهپوستی است که در کار لوازم پزشکی است. او پس از ورشکسته شدن به بازار سهام و بورس روی می‌آورد. فیلم سینمایی «باغبان اسپانیایی» محصول انگلستان نیز فردا ساعت ۱۰ و۳۰ دقیقه در شبکه سه تکرار می‌شود. این فیلم به کارگردانی فیلیپ لی کاک، درباره کنسول انگلستان در مادرید است که به همراه پسرش به ویلایی در اسپانیا می‌رود . او نسبت به پسر خود بسیار سخت گیر است و کمتر به او توجه می‌کند . پسر رابطه‌ای عاطفی با باغبان اسپانیایی ویلا پیدا می‌کند. بازیگر اصلی فیلم درک بوگارت است. شبکه سه سیما امروز ساعت ۲۲ فیلم سینمایی «آشوب» را به روی آنتن می‌برد. این فیلم محصول ژاپن و فرانسه است که در سال ۱۹۸۵ توسط اکیرا کورواساوا کارگردانی شده است.

فرمانروا «هیده تورا ایچی مونجی»، قلمرو خود را بین سه پسرش تقسیم می‌کند و از قدرت کنار می‌رود. کوچک‌ترین فرزندش «سابورو» از فرمانش سرپیچی می‌کند و پدر او را طرد می‌کند. برحسب قرار قبلی، پدر نزد پسر اول رفته، از رفتار او رنجیده می‌شود سپس به سراغ پسر دوم می‌رود. فیلم سینمایی «آخرپاییز» فردا ساعت ۲۰و۳۰ دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی یاسو جیرو اوزو، محصول سال۱۹۶۰ ژاپن است که در مدت زمان ۱۲۸ دقیقه ساخته شده است. فیلم، حکایت یک زن بیوه (ست سوکوهارا) و دخترش (یوکو تسو کارا) است. دخترک نمی‌خواهد ازدواج کند زیرا می‌خواهد مراقب مادرش باشد ولی مادر در آرزوی ازدواج دختر است. اگرچه می‌داند با این اتفاق تنها می‌ماند. فیلم سینمایی «کودک مزاحم» فردا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه تهران پخش می‌شود. این فیلم محصول کشور فرانسه است و داستان مادر و پسر کوچکی را به تصویر می‌کشد که در حادثه رانندگی دچار سانحه می‌شوند. مادر دچار ضربه مغزی شده و به حالت اغما می‌رود، پسرک که عقب مانده ذهنی است سالم می‌ماند، پل در جاده با این تصادف روبه‌رو می‌شود او پس از انتقال مجروحان به بیمارستان به علت سطحی بودن زخم‌های کودک و نداشتن سرپرست، کودک را به خانه می‌برد.