حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار پرشور و لبریز از احساسات و عواطف هزاران نفر از دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، جامعه جوان کشور را جامعه‌ای باایمان، پرنشاط، سرشار از امید، بااستعداد و دارای اعتماد به نفس و خلاقیت دانستند و تصریح کردند: در مقطع حساس و کم‌نظیر کنونی تاریخ کشور که ملت بزرگ ایران با برافراشتن پرچم معنویت، حرکت پرشتاب خود را به سوی قله‌های پیشرفت علمی و رفاه مادی آغاز کرده است، مسوولیت اصلی بنای عظیم مدنیت و پیشرفت ملت ایران بر عهده نسل جوان است. به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به نقش بارز نسل جوان در مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز یک ملت، به دوران سیاه حکومت حاکمان غاصب و جائر بر کشور ایران و جلوگیری از شکوفا شدن استعدادهای فراوان انسانی و عقب‌ماندن ملت ایران از قافله علم و پیشرفت جهانی اشاره کردند و افزودند: در آن دوران سخت، برخی شخصیت‌های بزرگ و وجدان‌های بیدار با هشدارها و اقدامات مهم خود، زمینه‌های بیداری نسل جوان و آغاز نهضت اسلامی را فراهم کردند، تا زمانی که امام خمینی (ره) با رهبری الهی و مصمم خود و با به حرکت درآوردن نسل جوان توانستند تحولی عظیم و بنیانی در کشور به وجود آورند.

ایشان با اشاره به دلزدگی انسان‌ها در جهان به ویژه در دنیای غرب از مادیت و تلاش قدرت‌های اداره‌کننده عالم برای جلوگیری از حرکت انسان‌ها به سوی معنویت خاطرنشان کردند: در چنین دنیایی، ملت ایران، با داشتن ثروت‌های مادی و معنوی، به ویژه استعدادهای فراوان جوان، پرچم معنویت را در دست گرفته و اعلام کرده است که می‌خواهد انسان‌ها را در سایه معنویت به سعادت، خوشبختی، رفاه، امنیت، پیشرفت و استقلال برساند و ثابت کرده که این امر تحقق‌یافتنی است.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تاکید بر اینکه چنین حرکتی، در مبانی فکری و روش‌های دنیای غرب خدشه وارد می‌کند و هماوردطلبی بزرگی با استکبار جهانی است، افزودند: به همین علت قدرت‌های جهانی تلاش می‌کنند با کارشکنی سیاسی و اقتصادی مانع حرکت ملت ایران شوند، اما عزم و اراده ملت راسخ است و به راه خود ادامه خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی نقش عنصر جوان را در حرکت ملت به سوی پیشرفت و سعادت مادی و معنوی، تعیین کننده خواندند و تاکید کردند: همه سعی و تلاش دشمنان این است که با گرفتن ایمان و اعتماد به نفس جوانان، این نیروی مومن، با نشاط، با شوق، مبتکر و پرتحرک را به عنصری غیرزنده و بی‌تاثیر تبدیل کنند اما با همه این تلاش‌ها و برخی ریزش‌ها، رویش‌های فراوانی در سال‌های اخیر به وجود آمده و جامعه جوان کشور جامعه‌ای خوب، فعال، مومن و زنده است.

ایشان مسوولیت اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی را مضاعف برشمردند و خاطرنشان کردند: اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی علاوه بر مسوولیتی که به عنوان جوان در مسیر پیشرفت کشور به عهده دارند، باید با گفتار و عمل خود راهنمای جوانانی باشند که ممکن است به راه اشتباه رفته و یا در مسیر حرکت متوقف شده باشند، بنابراین باید برای ادای این مسوولیت، خود را از لحاظ اعتقادی و اخلاقی قوی کنند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، تحصیل، تهذیب نفس و ورزش را سه عامل اصلی موفقیت و پیشرفت جوانان برشمردند و افزودند: ارتباط با خدا، نماز با توجه، تعمیق بینش و اعتقادات دینی، عادت بر رفتار وخلق نیک، احترام به پدر و مادر و اطاعت از آنان، وظیفه‌شناسی، تلاش علمی، تقویت نیروی خرد و فکر، حضور در کارهای جمعی برای خدمت به مردم همچون بسیج سازندگی و ورزش و تمرین جسمی، در دوران جوانی که یکی از طلایی‌ترین دوران‌های زندگی انسان است، علاوه بر شکل‌دهی هویت صحیح انسانی، ذخیره‌ای برای همه دوران زندگی و توشه‌ای ابدی برای دوران پس از مرگ و حیات واقعی خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامی آینده کشور را متعلق به جوانان دانستند و تاکید کردند: جوانان ایران در آینده‌ای نه چندان دور، قطعا دنیایی عالی را که محصول تلاش امروز آنان است، تجربه خواهند کرد.