تاکید روسای جمهوری ‌ایران و تاجیکستان بر گسترش روابط دو کشور

محمود احمدی‌نژاد و امامعلی رحمان، روسای جمهوری ایران و تاجیکستان بر گسترش و تعمیق روابط و مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا، احمدی‌نژاد و رحمان قبل از برگزاری مراسم بدرقه رسمی رییس جمهوری تاجیکستان در پایان سفر به تهران گفتند: دو کشور دوست و برادر ایران و تاجکیستان در همه زمینه‌ها با یکدیگر روابط و مناسبات خوبی دارند که باید بیش از پیش گسترش یابد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه روابط ایران و تاجیکستان بسیار دوستانه، عمیق و رو به گسترش است گفت: ایران و تاجیکستان با دقت و آگاهی در فضایی پر از صمیمیت گام‌های دقیق و حساب شده را در جهت تحکیم روابط بر می‌دارند.

احمدی‌نژاد افزود: در سال‌های بعد از استقلال تاجیکستان سطح روابط دو کشور بسیار خوب و رو به ارتقا بوده ‌است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ایران و تاجیکستان در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی دیدگاه‌های نزدیک دارند، گفت: دو کشور خواهان صلح، امنیت و آسایش بر پایه عدالت برای همه هستند و معتقدند که مناقشات و مزاحمت‌ها با گفت‌وگو و منطق حل و فصل می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: در مذاکرات خود با همتای تاجیکستانی حقوق مردم افغانستان و امنیت و عزت این کشور و همچنین وحدت ملی، امنیت و عزت و سربلندی عراق را مورد تاکید قرار دادیم.

رییس‌جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع هسته‌ای معتقدم بر اساس قوانین مذاکره و گفت‌وگو می‌توان فضای خوبی از صلح و آرامش در جهان حاکم کرد.

رییس‌جمهوری اظهار کرد: ایران و تاجیکستان دو پاره از یک پیکر بزرگ هستند که فرهنگ و افتخارات مشترک دارند.

امامعلی رحمان، رییس‌جمهوری تاجیکستان نیز سفر خود به تهران را نقطه عطفی در گسترش و تعمیق روابط دو کشور عنوان کرد و گفت: در این سفر ملاقات‌های بسیار خوبی با رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهوری و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران داشتم و توافقات بسیار خوبی بر زمینه‌های مختلفی همچون صنعت بازرگانی، حمل و نقل و انرژی حاصل شد.

اظهارات احمدی نژاد درباره مبارزه با فساد

جلسه هیات دولت به ریاست محمود احمدی‌نژاد صبح دیروز تشکیل شد.

به گزارش ایسنا،در این جلسه رییس‌جمهوری با اشاره به خدمات صادقانه و شبانه‌روزی دولت برای توسعه و آبادانی کشور اظهار کرد: اطلاع از عملکرد دولت حق مردم است و دستگاه‌های اجرایی موظفند در اطلاع‌رسانی از برنامه‌ها و خدمات به مردم اهتمام بیشتری داشته باشند‌.

احمدی‌نژاد افزود: برخی مخالفت‌ها و جوسازی‌ها علیه دولت به دلیل اهتمام دولت در قطع دست سودجویان و فرصت‌طلبان از بیت‌المال است.

وی تصریح کرد که اطلاع‌رسانی مستمر از برنامه‌ها و خدمات دولت این جوسازی‌ها و مخالفت‌ها را خنثی می‌کند.

در ادامه این جلسه، رییس مرکز‌ آمار ایران گزارشی از سرشماری سال ۱۳۸۵ را به اطلاع هیات دولت رساند و هیات دولت در این جلسه با انجام سرشماری در هر ۵ سال موافقت کرد.

۶ عضو شورای عالی آموزش و پرورش منصوب شدند

رییس‌جمهوری در احکامی حسن ابراهیم زاده معبود، مصطفی گودرزی و ذکریا بازولو، طاهره کاغذچی، فرحناز حدادی و ونوس معافی را به عنوان اعضای شورای عالی آموزش و پرورش منصوب کرد.

به گزارش ایرنا محمود احمدی نژاد، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش را در اجرای بند ۱۲ماده ۹ قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش و برای مدت ۴سال به عضویت این شورا برگزیده است.

آموزه‌های دینی در کتب درسی

همچنین احمدی نژاد عصر سه‌شنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش و دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی «سیمای پیامبر(ص) و کتاب‌های درسی»، سیره همه پیامبران الهی از جمله حضرت نوح، ابراهیم، موسی و عیسی علیهم‌السلام را متبلور در سیره پیامبر اسلام(ص) دانست.

وی گفت: آموزه‌های پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در عین عمق، صلابت و استحکام، از سادگی کامل برخوردار و قابل فهم برای همه انسان‌ها از هر قشر و سنی است.

احمدی نژاد در ادامه با تاکید بر ضرورت معرفی سیره و آموزه‌های متعالی پیامبر اسلام(ص) به همه انسان‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان گفت‌: وزارت آموزش و پرورش باید با استفاده از ظرفیت‌های فراوان موجود، چهره دلنشین و دوست داشتنی پیامبر عزیز(ص) و آموزه‌های ایشان را متناسب با سن، روحیات، جنس و عنوان درس در قالب کتاب‌های درسی به فرزندان جامعه معرفی کنند.