ایجاد 100هزار فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان بیکار

معاون برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پنج درصد بیش از نرخ بیکاری جامعه است. به گزارش ایسنا، جواد فرشباف افزود: برابر آخرین آمار مرکز آمار ایران بیش از دو میلیون و ۶۰۰‌هزار بیکار در ایران وجود دارد و یک میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر از مردم به شغل کاذب و یا ناقص مشغول هستند. فرشباف در تشریح سیاست‌های اشتغالزایی وزارت کار و امور اجتماعی گفت: تلاش خواهیم کرد در برنامه پنج ساله نرخ بیکاری جامعه را از ۲/۱۱‌درصد به ۲/۸ درصد برسانیم و این امر در گرو ایجاد حداقل یک میلیون و ۲۰۰‌هزار فرصت شغلی در سال است.

وی با اشاره به دغدغه دولت در تامین اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۸۶ حدود ۱۰۰‌هزار فرصت شغلی برای این قشر ایجاد خواهیم کرد.

وی اجرای طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده را موفق توصیف کرد و افزود: در سال ۸۵ بیش از ۷۶۰‌هزار طرح با اعتباری حدود ۱۰‌هزار میلیارد تومان در بخش بنگاه‌های اقتصادی زودبازده ساماندهی شده است.

فرشباف تعیین میزان دستمزد کارگران را در حوزه اختیارات وزارت کار و امور اجتماعی ندانست و تاکید کرد: این وظیفه بر عهده شورای عالی کار است که هر ساله با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان و نماینده وزارت کار و امور اجتماعی تشکیل می‌شود.