انتخاب نوشت: حجت‌الاسلام سید محمد علوی،‌ وزیر اطلاعات با بیان اینکه یکی از تلاش‌های دستگاه اطلاعاتی کشور این است که بتواند احساس ناامنی را در جامعه کاهش داده تا افکار و استعدادها در جامعه پویا و شکوفا شده و باعث پیشرفت هر چه بیشتر نظام اسلامی شود، گفت: آنچه در ذهن مردم از کار اطلاعاتی متصور است، امری خشن و عملیاتی است، این برداشت غلطی است که براساس عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر به وجود آمده است.

وزیر اطلاعات که در همایش فضلا، اساتید و روحانیون خراسان رضوی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در این وزارتخانه سفارش موکد شده که در زندگی شخصی افراد تجسس صورت نگیرد و در هر مرحله از انجام کار اطلاعاتی حلال و حرام الهی در نظر گرفته شود، تاکید کرد: از جمله سفارش‌ها به همکارانمان در وزارت اطلاعات این است که دل مومنی را نشکنند و زمانی که واقف بر اسرار زندگی شخصی افرادی شدند، بر حفظ آن بکوشند. همچنین در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در جریان مسائل اطلاعاتی هرگونه توهین و ضرب و شتم نهی شده است.

او با بیان اینکه اگر در جامعه عقده ایجاد نشود، عقیده ایجاد خواهد شد، تاکید کرد که امنیت ریشه دار در ایمان در جامعه موجب پویایی فرهنگ و اقتصاد نیز خواهد شد؛ چون امنیت چماقی، موجب فرار سرمایه از اقتصاد کشور می‌شود. علوی تاکید کرد: دستگاه اطلاعاتی نباید یقه آدم‌های نظام را بگیرد و از دشمن فارغ شود.