گروه خبر: سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهوری در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی‌(ره) با تلاش عده‌ای خاص برای ایجاد تشنج و وقفه روبه‌رو شد. به گزارش «انتخاب»، شامگاه چهارشنبه درحالی‌که رئیس‌جمهوری در حال ایراد سخنرانی خود بود، برخی سعی کردند با سر دادن شعار سخنان او را قطع کنند. این عده شعارهایی از قبیل «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند و این موضوع باعث شد روحانی چند ثانیه‌ای سخنان خود را قطع کند.

او سپس خطاب به شعار دهندگان گفت: «متشکرم، بفرمایید.» حسن روحانی در حالی سخنرانی خود را به پایان برد که این عده «خودجوش» مجددا درصدد بر هم زدن سخنرانی رئیس‌جمهوری برآمدند، اما او سخنان خود را قدری بلندتر ادامه داد. قصه تکراری تشنج در سخنرانی‌های سالگرد ارتحال امام (ره) برای سومین بار است که اتفاق می‌افتد. پیش از این مراسم‌ سخنرانی سیدحسن خمینی و محمود احمدی‌نژاد نیز دچار تنش شده بود. سایت خبری فرارو نیز در این باره نوشت: «هنگام سخنرانی رئیس‌جمهوری حسن روحانی در حرم امام(ره)، عده‌ای سعی کردند با شعار دادن مانع از سخنرانی رئیس‌جمهوری شوند که بخشی از حامیان روحانی نیز با دست نوشته‌هایی به حمایت از او پرداختند.»


نامه نماینده مجلس به رئیس قوه‌قضائیه

از سوی دیگر خبرآنلاین به نقل از نامه نیوز نوشت: «یک نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس قوه‌قضائیه خواستار برخورد با تشنج‌آفرینی در سخنرانی‌های سیاسی شد. در نامه کمال‌الدین پیرموذن به رئیس قوه‌قضائیه آمده است: «قصه تکراری تشنج‌آفرینی در مراسم‌ها به‌ویژه در سخنرانی‌های سالگرد امام (ره) امسال نیز در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهوری محترم، صورت پذیرفت. انتظار داریم که با دخالت مسوولانه خود هرچه زودتر به این وضع ناهنجار پایان داده و بساط تشنج‌آفرینی در سخنرانی‌ها را در این کشور جمع کنید.»


شعار علیه دولت، هنگام سخنرانی رهبر معظم انقلاب

از سوی دیگر پیش از ظهر پنج‌شنبه نیز، به هنگام سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم امام(ره)، عده‌ای از حاضران شعار دادند: «دولت تدبیر ما، بصیرت بصیرت.» به گزارش «ایسنا»، در هنگامی که تعدادی از جمعیت حاضر این شعار را سرمی‌دادند، حسن روحانی رئیس‌جمهوری با لبخند به شعارهای حاضران واکنش نشان داد.