گروه خبر: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان به غیبت‌های حسن روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داد و تاکید کرد: چندی است رئیس‌جمهور به جلسات مجمع نمی‌آیند. همه روسای جمهوری این‌گونه بودند. چون کارهای زیادی دارند. خودم که رئیس‌جمهور بودم، چون رئیس مجمع هم بودم، ناچار بودم در جلسات باشم. اما دیگران این‌گونه نیستند و کار دارند. البته توقع جامعه این است که روسای قوا در جلسات مجمع که بزرگان کشور جمع می‌شوند، منظم شرکت کنند. آقای نوبخت اعلام کرده‌اند آقای روحانی مشغله دارند. از طرفی مجمع جای کمی نیست و مسائل کلان و اساسی کشور در جلسات آن مطرح می‌شود و درواقع اینجا هم یک مشغله است.


جلوی اعتصاب غذای مهدی را گرفتم

به گزارش خبرآنلاین، هاشمی در ادامه این گفت‌وگو، درباره وضعیت فرزندش مهدی هاشمی گفت: مهدی در زندان است، ولی به هر تقدیر از زندان راضی است. وی درباره درخواست پخش علنی دادگاه مهدی هاشمی نیز گفت: مهدی خیلی اصرار دارد و حتی می‌گوید که اگر پخش نکنند، من اعتصاب غذای خشک خواهم کرد. چرا پخش نکنند؟ حال که خودش مایل است بگذارید مردم بفهمند که جرمش چیست و روشن شود. من هم موافق این هستم که اصرار کنیم تا پخش شود. هیچ متهمی مایل نیست که همه‌چیزش را به دنیا بگویند، ولی ما عاشق این کار هستیم و فکر می‌کنیم باید همه‌چیز گفته شود. البته قوه‌قضائیه فعلا دراین خصوص چیزی نگفته، اما مهدی اصرار دارد و من جلوی اعتصاب غذایش را گرفته‌ام.


هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره محتویات نامه‌هایش به امام (ره)گفت: من به امام (ره) نامه نوشتم که شما باید چند موضوع را در زمان حیات خودتان حل کنید. والا بعد از شما، ما نمی‌توانیم. یکی درباره آمریکا بود، یکی هم عربستان بود که آن موقع حج تعطیل بود. یکی بن‌بست‌هایی بود که امام (ره) برای آن مجمع تشخیص مصلحت نظام را تاسیس کردند. یکی هم جنگ بود. من گفتم که اگر شما جنگ را تمام نکنید، بعد از شما مقدس می‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند جنگ را تعطیل کند. هفت تا ده مساله را در نامه نوشتم. نمی‌گویم الان منتشر کنید. چون نمی‌خواهم منتشر شود. امام (ره) چند مورد را تایید کردند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه «مساله آمریکا مربوط به الان نیست»، ادامه داد: ما با آیت‌الله خامنه‌ای در جلسات متعددی بحث کردیم. در همین اواخر یعنی دو، سه سال قبل که با خبرگان خدمت ایشان بودیم، همین مساله مطرح شد و ما بحث‌هایمان را گفتیم. البته تسلیم نظر ایشان شدم و گفتم: این به‌خاطر ولایت است. گفتم: شما حجت ندارید که حرف مرا بپذیرید، ولی من پیش خدا حجت دارم و می‌گویم که رهبرم گفته است و من باید عمل کنم.


هنوز امام جمعه موقت هستم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد حضورش در نماز جمعه نیز گفت: از زمانی براساس اطلاعات موثق فهمیدم که برنامه‌ریزی شده تا با استفاده از گروه‌های تندرویی که بعضی از جناح‌ها دارند، بعضی از مراسم سخنرانی‌ها را به هم بزنند، دیگر نیامدم. وی افزود: البته به من نمی‌گویند که نیا. هنوز امام جمعه موقت هستم، ولی دیگر نمی‌روم. چون نمی‌خواهم در این شرایط نماز جمعه مردم مخدوش شود که علاوه‌بر ثواب فردی، یک ثواب جمعی و اجتماعی هم دارد. اوایل رهبری چند بار به من گفتند و من هم قبول نکردم. الان هم مصلحت نمی‌دانم.


بازداشت سه نفر در شرق کشور

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در واحد یادگار امام دانشگاه آزاد شهر ری گفت: چند روز پیش سه نفر از شرق کشور وارد شدند و ماموریت داشتند که حرم امام رضا(ع)، قم و نمازجمعه را منفجر کنند، به آنها گفته بودند شما می‌روید روحانیون یا پاسداران را می‌کشید وقتی آمدند در نماز جمعه تهران با فضا آشنا شدند دیدند که انبوه مردم حاضر هستند و یکی از آنها گفته بود که من برای کشتن مردم نیامدم و این کار را نمی‌کنم. دومی هم این کار را نکرد سومی هم خواست فرار کند او را گرفتند دو نفر بعدی را هم گرفتند و حالا حقایقی را مطرح کرده‌اند.