کمک ۲۱ میلیاردی یک خیر برای بهره مندی ۲۳۱ روستا در خراسان شمالی از آب شرب

دنیای اقتصاد-خراسان شمالی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت:  مشارکت "حاج اکبر ابراهیمی" بزرگترین خیر آبرسان کشور در حوزه تامین آب شرب به روستا‌های استان، شامل خرید و تحویل انواع لوله در سایز‌های مختلف به شرکت آب و فاضلاب،  جهت آبرسانی به ۲۳۱  روستا به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۷۳ میلیون تومان می باشد.

رضا نعیمی افزود: طی ۳ سال گذشته، این مشارکت در قالب قرارداد ۱۸ روستایی (روستاهای رازو جرگلان و مانه و سملقان )،  قرارداد ۳۵ روستایی (روستاهای سطح استان ) و قرارداد ۲۴روستایی ( روستاهای سطح شهرستان اسفراین)، جهت تامین آب شرب ۴۴ هزار و ۱۶۵ نفر به مبلغ ۷ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان منعقد و اجرا گردید.

 وی اظهار داشت: قرارداد ۵۷ روستایی (روستاهای سطح شهرستان اسفراین ) و قرارداد ۵۰ روستایی (روستاهای سطح استان) به مبلغ ۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون در حال اجراست و همچنین قرارداد ۴۷ روستایی به ارزش ۴ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان نیز منعقد و پروژه در دست اقدام می باشد.  

نعیمی خاطر نشان کرد: در این قراردادها بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، نسبت به تهیه لوله و همچنین تهیه مخازن ذخیره آب شرب پیش ساخته اقدام نموده و آن را جهت اجرای عملیات پروژه های آبرسانی در اختیار شرکت آبفای استان قرار خواهد داد.

وی گفت: حجم عملیات اجرایی در ۲۳۱ روستای فوق، شامل اجرای بیش از ۱۶۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۱۲ کیلومتر شبکه توزیع و ساخت ۲۶ باب مخزن ذخیره آب شرب پیش ساخته، با ظرفیت ۱۳۷۰ متر مکعب می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اظهار امیدواری نسبت به توسعه فعالیت‌های سقایی با مشارکت افراد نیکوکار و رفع حجم بزرگی از مشکلات موجود، خاطر نشان کرد: با ورود افراد خیر به حوزه تامین آب شرب، بخش زیادی از مشکلات روستا‌های محروم رفع خواهد شد و با توجه به برخی تسهیلات تعیین شده برای مشارکت خیرین آبرسان از جمله معافیت مالیاتی، تولید کنندگان و صاحبان واحد‌های تولیدی و صنایع می توانند در عرصه جهاد آبرسانی و تامین آب پایدار روستا‌های محروم مشارکت نمایند.