کیومرث مبلغ ناصری در جلسه هم اندیشی با قطعه‌سازان زنجیره تامین افزود: توسعه و تکوین موتور ME۱۶ خودروی شاهین و P۹۰ توسعه و تکوین موتور M۱۵GSI برای پلتفرم X۲۰۰، توسعه موتور M۲۴ + BIFUEL شرکت زامیاد، تعریف خانواده موتور و گیربکس سایپا و خانواده موتور و گیربکس زامیاد، از جمله طرح‌‌‌های اصلی توسعه محصول قوای محرکه در تولیدات جدید در مگاموتور است.

وی افزود: افزایش ظرفیت و تثبیت تولید روزانه ۲‌هزار و ۱۰۰ دستگاه در کوتاه‌مدت و ظرفیت‌سازی و بسترسازی به منظور تحقق تولید روزانه ۲‌هزار و ۵۰۰ دستگاه تا پایان سال‌جاری از جمله اهداف تعیین شده در شرکت مگاموتور است که نیازمند همراهی زنجیره تامین است.

مبلغ ناصری با اشاره به اقدامات و رویکرد‌‌‌های مگاموتور در مدیریت زنجیره تامین گفت: در حال حاضر ۲۶۳ سازنده فعال با زنجیره تامین در حال همکاری با مگاموتور هستند که به طور میانگین برای هر قطعه ۲ سازنده وجود دارد و ۲‌هزار و ۸۸۶ قرارداد فعال در حوزه تامین داخل موتور، گیربکس و اکسل جاری است.

مدیرعامل مگاموتور با اشاره به سیاستگذاری مگاموتور درخصوص حمایت از تولید داخلی، افزود: مگاموتور در امر حمایت از قطعه‌سازان و تولیدکنندگان داخلی تدابیری اتخاذ کرده که ۸۹‌درصد در محصول اکسل، ۷۳‌درصد در گیربکس و ۸۹‌درصد در محصول موتور گواه این امر است.