از امدادهای متفرقه استفاده نکنید

غالبا طرح‌های امداد نوروزی شرکت‌ها بعد از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود، این در شرایطی است که هر سال نیز دو خودروساز بزرگ کشور به مالکان خودروهای سواری توصیه می‌کنند که از امدادهای متفرقه  پرهیز شود. در این زمینه سید‌عباس میرحسینی  مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران در نشستی با تاکید بر صدور پیش‌فاکتور به صورت الکترونیک برای امدادخواهان و ارائه خدمات پس از تایید آن توسط مشتری تاکید کرده که امداد خودروهای متفرقه که سراسری  نیستند، بعضا موجب ایجاد مشکل برای مردم می‌شود، چرا که با نرخ‌های متفاوت و تعمیرات غیراستاندارد فعالیت کرده و در مواردی با خودروهای متفرقه‌‌‌ فعالیت می‌کنند که خود نیاز به امداد دارد، این امدادگران با خدمات غیرتخصصی به خودروها و مشتریان آسیب وارد می‌کنند.

میرحسینی با تاکید بر اینکه مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو از خدمات امدادخودرو ایران استفاده کنند، بیان کرد: این خدمات از طریق سر‌شماره ۰۹۶۴۴۰ یا کانال‌‌‌های ارتباطی نظیر سایت امداد خودرو ایران، اپلیکیشن ایساکو و اپلیکیشن بسپر صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه برای سال جدید، برنامه‌‌‌های متنوعی برای ارتقای سطح خدمات داریم، گفت: در سال گذشته و در کلان‌شهر تهران، پلیس تلاش کرد تا امداد خودروهای استاندارد را جدا کرده و با متفرقه‌‌‌ها برخورد کند، اما همچنان هنوز در بزرگراه‌‌‌ها مشکلاتی داریم و لازم است برای آرامش خاطر مشتریان، رسیدگی بیشتری صورت گیرد.

مدیرعامل امدادخودرو ایران افزود: در راستای توسعه خدمات در بزرگراه‌‌‌ها و ارائه خدمات بهتر، با برخی بزرگراه‌‌‌ها و آزادراه‌ها نظیر تهران-شمال قرارداد بسته‌‌‌ایم و به صورت شبانه‌روزی فعالیت داریم، هرچند این اقدام برای ما هزینه‌زا است، اما مایل هستیم مردم از خدمات استاندارد استفاده کنند. برای حضور در آزادراه غدیر نیز قرارداد بسته‌‌‌ایم و در حال پیشبرد اقدامات هستیم.

میرحسینی با بیان اینکه میانگین زمان انتظار امدادخواهان ۲۵ دقیقه است، گفت: در شهر تهران میانگین زمان ۱۵ دقیقه نیز داشته‌ایم، اما به دلیل اینکه خدمات سراسری ارائه می‌شود، میانگین زمان انتظار از لحظه تماس مشتری تا زمانی که امدادگر به محل می‌رسد ۲۵ دقیقه است و به دنبال کاهش آن هستیم.

میرحسینی در پاسخ به این سوال که چرا ارائه خدمات به مشتریان از طریق مکان‌یابی آنلاین صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: ۹۹ درصد این مشکل را پلتفرمی که بیش از دو سال است در حال طراحی و توسعه آن هستیم و در سال ۱۴۰۳ معرفی و رونمایی می‌شود، حل خواهد کرد و ۸۰ درصد درخواست خدمات امداد خودروی ایران نیز از طریق این پلتفرم ثبت خواهد شد. در این پلتفرم، مشکلات لوکیشن، پروفایل، مشخصات و سابقه خدمات‌رسانی به مشتریان رفع شده و پیش‌بینی می‌شود از این طریق، کاهش زمان انتظار امدادخواه به میزان سه دقیقه کاهش خواهد یافت. وی با اظهار نگرانی از فعالیت شرکت‌های متفرقه امدادرسانی برای ارائه خدمات بی‌کیفیت و گران به مشتریان، گفت: در برخی مناطق امدادهای متفرقه به صورت انحصاری فعالیت می‌کنند که امدادگران ما امنیت جانی در آن مناطق ندارند و بارها مورد آزار و آسیب قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت امداد خودروهای متفرقه و نیز رسیدگی به شکایات مشتریان در صورت ناراضی بودن از خدمات امداد خودرو ایران عنوان کرد: اعتقاد ما این نیست که کسب‌وکار امدادگران متفرقه را کوچک کنیم، بلکه معتقد هستیم هرکسی که استاندارد دارد، متخصص بوده و از قطعات اصل استفاده می‌کند، باید کار کند. ما نمی‌توانیم صد در صد سهم بازار را در اختیار بگیریم، بنابراین همه باید مشغول باشند.

مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران با تاکید بر اینکه امدادگران متفرقه باید متخصص و استاندارد بوده و نیز از جایی مجوز دریافت کرده باشند، گفت: حتما باید بر روی قیمت و کیفیت اقدامات این امدادگران نظارت صورت گیرد، اما بسیاری از امداد خودروها بدون مجوز فعالیت می‌کنند. ما به دنبال این هستیم که در سال آینده و به وسیله پلتفرمی، در همکاری با پلیس، تمامی امدادگران استاندارد، دارای مجوز و متخصص را تحت پوشش قرار داده و مردم برای دریافت امداد از ایران‌خودرو و سایپا یا هر جای دیگری، به این پلتفرم مراجعه کنند. در این پلتفرم آموزش‌های واحد به امدادگران ارائه خواهد شد و در نهایت، قیمت‌ها واحد شده و کانال‌های پیگیری برای مشتریان در نظر گرفته خواهد شد. وی افزود: اگر مشتریان از مبلغ فاکتور خدمات امدادی یا نوع خدمت و رفتار امدادگران ایران‌خودرو رضایت نداشته باشند، می‌توانند از طریق CRM امداد خودروایران یا CRM گروه صنعتی ایران‌خودرو اقدام کرده و شکایت خود را ثبت کنند.

در این زمینه کوروش پارسا‌معین مدیرعامل شرکت امداد خودرو سایپا نیز تاکید کرده که  در نوروز امسال افزایش قیمتی در خصوص امداد جاده‌‌‌ای نداریم و قیمت‌‌‌ها طبق مصوبه گذشته خواهد بود.وی با اشاره به اینکه چالش اصلی امدادگران در سراسر کشور وجود «امداد‌‌‌های متفرقه» است، گفت: متاسفانه در این میان تعمیرکاران و امدادگران غیر‌مجاز هم هستند که هموطنان باید برای اطلاع از این موضوع حتما با شماره ۰۹۶۵۵۰ تماس حاصل کنند.