گروه خودرو: شانزدهمین دوره نمایشگاه خودرو شیراز در حالی امروز به کار خود پایان می‌دهد که طبق روال سال‌های گذشته تنها یکی از دو خودروساز بزرگ کشور در آن حضور داشت، اما چینی‌ها حضور چشمگیری در آن داشتند.

این دوره از نمایشگاه خودرو و قطعات جانبی شیراز با حضور یک خودروساز دولتی و خودروسازان بخش خصوصی برگزار شد. ایران خودرو با به نمایش گذاشتن خودروهای پژو ٢٠٨،٢٠٠٨ ٣٠١، رنو کپچر و یک خودرو چینی جدید به نام H۳۰ کراس در این نمایشگاه شرکت کرد که این شرکت میهمان چینی جدید خود را به‌صورت پیش فروش عرضه کرد. این موضوع درحالی است که ایران خودرو از سال گذشته خواستار داخلی‌سازی رنو کپچر در ایران بوده و به‌نظر می‌رسد قرار است تا پایان سال این موضوع کلید بخورد. اما شرکت مدیران خودرو نیز در این نمایشگاه از خودرو آریزو٥ خود رونمایی کرد. قیمت مدل confortable این محصول ۵۹ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان و مدل لاکچری ۶۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ومدل اکسلنت ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد.

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو در مراسم رونمایی از این خودرو گفت: در آستانه تولید ٢٠٠‌هزارمین دستگاه خودرو پس از ١٢ سال حضور در بازار ایران هستیم. ژانگ با بیان اینکه این شرکت قصد دارد در سال جاری به داخلی‌سازی ٣٠ درصد برسد، اظهار کرد: هم‌اکنون کارخانه‌های ما به تجهیزات به روز همسان با برندهای خارجی تجهیز شده‌اند و همچنین مشغول بارگزاری سیستم کنترل کیفیت یکپارچه چری در دنیا در کارخانه‌های ایران هستیم تا سطح کیفی محصولات را افزایش دهیم.