خبرگزاری فارس- فرمانده پلیس راه کشور با اعلام اینکه قانون جدید تخلفات رانندگی از امروز به اجرا درمی‌آید، گفت: از صبح امروز بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودروها در جاده‌های کشور الزامی است. سرهنگ محمدرضا مهماندار گفت: قانون جدید تخلفات رانندگی از امروز ۱۰ اردیبهشت در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید و طبق آن پلیس بر اساس قانون جدید با متخلفان رانندگی برخورد می‌کند.

وی اظهار داشت: در این مرحله از اجرای قانون، بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودروها در جاده‌های برون‌شهری الزامی است و خودروهایی که در صندلی عقب کمربند ندارند تا اول آبان مهلت دارند نسبت به نصب کمربند ایمنی اقدام کنند، پس از این مهلت پلیس اعمال قانون خواهد کرد.

سرهنگ مهماندار یکی از ویژگی‌های قانون جدید را نمره منفی برای رانندگان عنوان کرد و گفت: براساس قانون جدید رانندگان به ازای ارتکاب ۲۰تخلف رانندگی که طبق قانون نمره منفی دارد با محرومیت‌هایی مواجه خواهند شد.

سرهنگ مهماندار افزود: رانندگان متخلف در صورتی که ۳۰ نمره منفی بگیرند به مدت ۳ ماه گواهینامه‌شان توقیف و ۴۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. پس از این مدت اگر دوباره نمرات منفی به ۲۵ امتیاز برسد گواهینامه فرد خاطی به مدت ۶ ماه توقیف و راننده متخلف ۶۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

وی افزود: اگر این راننده متخلف در مرحله سوم ۲۰ امتیاز منفی کسب کند گواهینامه باطل شده و راننده و فرد خاطی باید برای دریافت گواهینامه جدید اقدام کنند.