ایسنا- دبیر انجمن خودروسازان خواستار بهبود فضای کسب و کار و تخصیص ارز مرجع به تولیدکنندگان در سال حمایت از تولید ملی شد.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام‌معظم رهبری سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نامیده شده، باید اقدامات موثری در راستای بهبود فضای کسب و کار برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی صورت گیرد. وی با بیان اینکه تامین ارز مورد نیاز یکی از مشکلات اصلی خودروسازان است، خاطرنشان کرد: سال گذشته به‌رغم جلسات متعددی که با مسوولان بانکی مرکزی داشتیم با وجود تاکیدات آنها خودروسازان در حد مورد نیاز موفق به دریافت ارز مرجع به نرخ ۱۲۲۶ تومان نشدند.

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: گذشته از آن، وضعیت ارائه تسهیلات ریالی از سوی بانک‌های عامل نیز چندان مناسب نیست که در این زمینه دولت می‌تواند با افزایش سرمایه بانک‌ها، شرایط را برای بهبود روند ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان فراهم کند.

نعمت‌بخش افزود: همچنین در سال حمایت از تولید ملی ضروری است که اصلاحات لازم در قانون کار صورت گیرد، زیرا قانون کار فعلی چندان تامین کننده منافع کارگران نبوده و تاثیر مناسبی در فضای کسب و کار ندارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با آزادسازی قیمت خودروهای تجاری و سواری‌های با قیمت بیش از ۴۵ میلیون تومان موافقت کرد، تصریح کرد: البته انتظار داریم قیمت‌گذاری تمام خودروها به خودروسازان واگذار شود تا رانت موجود در قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروها به کلی از بین برود.