گروه بنگاه‌ها- مدیر توسعه خدمات پس از فروش ولوو درایران با توجه به اجرای پروژه توسعه و بهبود خدمات پس از فروش این شرکت در ایران گفت: هدف ولوو از اجرای این پروژه، توسعه شبکه خدمات پس از فروش ولوو در ایران است.

کارل اسکوگمو افزود: هم‌اکنون یک روش یکپارچه و یکسانی در مجموعه ولوو برای کار کردن وجود دارد بنابراین در نظر داریم همین روش در کل خاورمیانه و ایران اجرایی شود. وی تصریح کرد: در حال حاضر تفاوت بسیار بزرگی در روش کار کردن در اروپا و خاورمیانه وجود دارد هم‌اکنون نگاه به حوزه خدمات در ایران به صورت تجاری است در حالی که این دیدگاه تفاوت‌های اساسی در بحث خدمات‌دهی با اروپا دارد و این به جهت دستمزد بسیار کم نیروی کار در ایران و بالطبع کاهش ارزش خدمات‌رسانی است.

وی گفت: ولوو در این پروژه تلاش دارد سطح اجرای استاندارد خدمات در ایران را ارتقا بخشد در این راستا ما همواره خودمان را با شرکت‌هایی چون مک‌دونالد مقایسه می‌کنیم زمانی که یک نفر وارد مک‌دونالد می‌شود با یک فضای مشترک روبه‌رو می‌شود چرا که اصولا مهم نیست این مک‌دونالد در ترکیه است یا در آلمان.

وی تطبیق فعالیت‌های ولوو در کلیه بازارها را از استراتژی‌های بلندمدت این شرکت ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ارتقای سطح استانداردها، مستلزم افزایش سطح سرمایه‌گذاری و هزینه است که برقراری تعادل بین افزایش هزینه و حفظ سودآوری نمایندگی موضوع بسیار مهمی است که باید راهکارهایی را پیدا نمود که ایجاد این تعادل قابل اجرا باشد.

وی گفت: در این راستا افراد، تجهیزات و تاسیسات باید توسعه و بهبود یابند تا در نهایت افزایش رضایت مشتریان را به دنبال داشته و در دفعات بعد نیز تمایل به خرید خودروی ولوو داشته باشد.