ایسنا- بررسی جداول نمرات منفی خودروهای سواری داخلی بیانگر رشد کیفی برخی محصولات ایران خودرو و کاهش کیفی برخی دیگر از محصولات این خودروساز است.

مقایسه جداول خلاصه میانگین نمره منفی خودروهای داخلی در ماه‌های اسفند ۱۳۹۰ و فروردین ۱۳۹۱ نشان می‌دهد که برخی از محصولات ایران خودرو در فروردین ماه روند مثبت کیفی داشته‌اند. به عنوان نمونه نمره منفی پژو۲۰۶ اس.دی از نمره منفی ۲/۲۳ در اسفند ماه به نمره منفی ۲۳ در فروردین ماه کاهش یافته است. همچنین نمره منفی پژو ۲۰۶ از ۶/۲۴ در اسفند ماه به ۶/۲۳در فروردین ماه کاهش یافته است. نمره منفی تندر۹۰ ایران خودرو نیز از ۹/۲۳ در اسفند ماه به ۲۳ در فروردین ماه کاهش یافته که نشان از افزایش کیفیت این خودروهاست.

اما نمره منفی برخی از محصولات نشان‌دهنده افت کیفیت آنها است. به عنوان نمونه نمره منفی پژو پارس تولیدی سایت خراسان ایران خودرو از ۹/۶۳ در اسفندماه به ۷/۶۴ در فروردین ماه افزایش یافته است. همچنین نمره منفی سمند از ۶۵ در اسفند به ۶/۶۵در فروردین افزایش یافته است. در پژو ۴۰۵ تولیدی سایت خراسان ایران خودرو نیز نمره منفی این خودرو از ۳/۶۶ در اسفند به ۹/۶۶ در فروردین افزایش یافته است. در این بین کیفیت گرندویتارا با ۲۰ نمره منفی بدون تغییر مانده و این خودرو بالاتر از سایر محصولات ایران‌خودرو حضور دارد.