گروه خودرو - ساعت ۴:۳۰ بامداد، ۱۹ مرداد در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان یک دستگاه سمند معمولی مدل ۸۳ دچار سانحه شده و یکی از سرنشینان آن نیز کشته می‌شود. این در حالی است که مسوول کلانتری منطقه علت حادثه را بروز آتش‌سوزی در سیستم سوخت‌رسانی خودرو مذکور عنوان کرده و در گزارش خود نیز این‌گونه آورده که سمند حادثه دیده پس از آتش گرفتن به گاردریل چپ و راست اتوبان برخورد کرده و به شدت خسارت دیده است. پس از این گزارش خاطره بروز آتش‌سوزی در پژو۴۰۵های مدل ۸۳ و ۸۴ ایران‌خودرو مجددا در اذهان عمومی زنده شده و به نوعی مالکان سمند را نیز نگران کرده است. مسوولان ایران‌خودرو نیز برای تنویر افکار عمومی و تبرئه از این اتهام، روز گذشته نشستی خبری را با حضور معاونان کیفیت این شرکت برگزار کرده و به توضیحاتی در این زمینه پرداختند. غلامرضا حاجی‌خانی مدیر تضمین کیفیت ایران‌خودرو با اشاره به اینکه سمند مذکور ابتدا با گاردریل اتوبان تصادف کرده و سپس دچار آتش‌سوزی شده است گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده این خودرو با سرعت ۱۱۰کیلومتر در حال حرکت بوده و به عللی مانند خواب‌آلودگی راننده، زیاد بودن سرنشینان و یا مواردی از این دست، به سمت چپ منحرف و پس از برخورد با گاردریل کنار جاده، دچار آتش‌سوزی شده است.

وی افزود: آثار به دست آمده از عدم وجود خط ترمز حکایت دارد، به نحوی که سمند حادثه دیده با همان سرعت ۱۱۰کیلومتر با کناره‌های جاده برخورد کرده و پس از کنده شدن چرخ‌ها و اکسل آن، آتش گرفته است.

در ادامه اصغر جهانگرد معاون کیفیت ایران‌خودرو نیز با تاکید بر اینکه گزارش کلانتری منطقه کاملا غیرکارشناسی و غیر فنی است گفت: سرکلانتر منطقه محل حادثه، عجولانه در زمینه حادثه مذکور قضاوت کرده و به اعتقاد ما، گزارش وی مخدوش است چرا که وی حتی از مدل سمند مذکور اطلاع نداشته و در گزارش خود آن را LX خوانده، در حالی که این خودرو، سمند معمولی بوده است.جهانگرد افزود: ما هنوز نسبت به اتهامی که از سوی پلیس به ایران‌خودرو زده شده، شکایت نکرده‌ایم اما مطمئنا اعاده حیثیت کرده و حق خود را خواهیم گرفت.