گروه خودرو- اگر شما به دنبال خودرویی با محدوده قیمتی ۳۱ تا ۳۲میلیون تومان هستید دو خودروی مگان ۲۰۰۰سی‌سی و کیاسراتو در مدل دنده اتومات می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

این دو خودرو که یکی به صورت CBU وارد می‌شود و دیگری به تازگی مونتاژ آن در شرکت پارس‌خودرو آغاز شده علاوه بر آنکه از لحاظ قیمتی در یک سطح هستند از لحاظ فنی نیز شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. شرکت پارس خودرو که در ابتدا مونتاژ مگان ۱۶۰۰سی‌سی در نوع دستی را آغاز کرده بود اواخر سال گذشته مونتاژ مدل ۲۰۰۰سی‌سی این خودرو را آغاز کرد تا به این طریق بتواند واردات این خودرو را در هر دو مدل متوقف کند. از سوی دیگر شرکت سایپا اواخر سال گذشته مذاکراتی را با شرکت کیا برای مونتاژ سراتو آغاز کرده که هنوز این مذاکرات به نتیجه نهایی نرسیده و در صورت اتمام مذاکرات احتمال حضور این خودرو در خط تولید شرکت سایپا بسیار زیاد خواهد بود. این دو خودرو هر دو به موتور ۲۰۰۰سی‌سی مجهز هستند. با این تفاوت که مگان با این موتور توانایی تولید ۱۳۶اسب بخار قدرت را دارد، اما سراتو با همین حجم موتور می‌تواند ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید کند.

از سوی دیگر شما با مگان می‌توانید سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید، در حالی سراتو به شما این فرصت را می‌دهد که تا سقف ۲۰۵کیلومتر در ساعت پدال گاز را بفشارید. همچنین با وجود آنکه این دو خودرو از حجم مشترک موتور بهره می‌برند، اما کیاسراتو برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۲/۹ ثانیه زمان است. در حالی که مگان برای رسیدن به این شتاب به ۱۱ثانیه زمان نیاز دارد، اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو حکایت از آن دارد که مگان تا حدودی در شرایط بهتری نسبت به سراتو قرار دارد به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۵/۷لیتر بنزین می‌سوزاند، در حالی که سراتو برای طی کردن این مسافت نیازمند ۸/۷لیتر سوخت است. از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز دو خودرو دارای ترمز ABS و ایربگ هستند که این امکانات موجب می‌شود هر دو در رده خودروهای ایمن قرار گیرند. هم اکنون مگان ۲۰۰۰سی‌سی دنده اتومات با قیمت ۳۱میلیون تومان و سراتو دنده اتومات نیز با قیمت ۳۲میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.