واحد مرکزی خبر- مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه این شرکت منابع اقتصادی خوبی برای تامین نقدینگی دارد، شایعه احتمال ورشکستگی ایران‌خودرو را تکذیب کرد. جواد نجم‌الدین گفت: از یک‌هزار‌میلیارد تومان تسهیلات بانکی که در شورای پول و اعتبار تصویب شده، ۱۰۰‌میلیارد تومان واریز شده است و ۵۰۰‌میلیارد تومان آن نیز تا دو روز آتی و بقیه هفته آینده پرداخت خواهد شد.

نجم‌الدین با تاکیدبر اینکه ایران‌خودرو در آینده هیچ گونه مشکل نقدینگی نخواهد داشت، درباره بدهی این شرکت به شبکه بانکی گفت: در همه شرکت‌های خودروسازی معتبر جهان، ۷۰‌درصد فروش سال به صورت سرمایه در گردش از بانک‌ها تامین می‌شود که در ایران‌خودرو کمتر از ۵۰‌درصد است. وی درباره برخی اخبار و شایعه‌ها مبنی بر بدهی بیش از ۵‌هزار میلیارد تومانی ایران‌خودرو به شبکه بانکی گفت: این موارد صحت ندارد.

وی همچنین در زمینه بدهی ایران‌خودرو به قطعه‌سازان نیز اظهار داشت: با دریافت تسهیلات بانکی در چند روز آینده روند پرداخت به قطعه‌سازان منظم‌تر خواهد شد و تا اوایل مهرماه به روال عادی بازمی‌گردد. نجم‌الدین درباره انتشار خبر در آستانه ورشکستگی قرار گرفتن ایران‌خودرو تصریح کرد: ۱۰۰‌درصد تکذیب می‌کنم، چون اصلا در شرایط ورشکستگی نیستیم. مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: «ورشکسته» به شرکتی اطلاق می‌شود که زیان انبوه آن از ۵۰‌درصد سرمایه‌اش بیشتر باشد که در این شرکت مصداق ندارد. نجم‌الدین درباره ارتباط پایگاه‌های داخل و خارج ایران‌خودرو با زیان دهی این شرکت گفت: هیچ سایتی را تعطیل نمی‌کنیم بلکه به دنبال سودآوری و بهره‌وری بیشتر آنها هستیم. نجم‌الدین با بیان اینکه در نیمه دوم سال نیز ۲۰‌درصد افزایش تولید خواهیم داشت، گفت:‌ میانگین فروش روزانه شرکت ۲۰ تا ۲۲‌میلیارد تومان است. مدیرعامل ایران‌خودرو به سهامداران این شرکت اطمینان داد ضرر نخواهند کرد چون در ۴ ماه نخست امسال تولید و فروش شرکت ۱۵‌درصد بیشتر شده است.وی در زمینه آینده تولید در ایران‌خودرو نیز گفت: تولید پژو ۲۰۶ و پژو پارس را که طراحی آن داخلی است و استاندارد بالا و محبوبیت بیشتری دارد، به روزانه یک‌هزار دستگاه می‌رسانیم.

نجم‌الدین درباره تمرکز تولید تندر-۹۰ در یکی از شرکت‌های ایران‌خودرو یا پارس خودرو گفت:‌ برنامه‌ای نداریم و قبول هم نداریم که اگر در یک کارخانه تولید شود، اقتصادی‌تر خواهد بود. وی افزود: با افزایش تولید تندر-۹۰ در ایران‌خودرو، تولید این محصول سودآورتر خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به طرح این شرکت برای ارتقای خدمات پس از فروش هم گفت:‌ طرح‌های مفصلی داریم که «طرح ۲۲» یکی از آنها است. وی خاطرنشان کرد:‌ در اجرای این طرح نمایندگی‌های ایران‌خودرو در ۲۲ استان ارزیابی می‌شوند و با هر نمایندگی که نتواند به خوبی خدمات‌رسانی کند، برخورد می‌شود.