گروه خودرو - خودروسازان موظف به اجرای استاندارد یورو ۳ از ابتدای سال جاری هستند و عدم ارائه سوخت استاندارد در کشور، تاخیر در اجرای این استاندارد را به وجود نخواهد آورد. فتح‌الله امی‌مجری دفتر طرح جامع کاهش آلودگی هوا روز گذشته و در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در حالی خبر مذکور را اعلام کرد که خودروسازان از اجرای استاندارد یورو ۳ در سال جاری اظهار بی اطلاعی کرده و اجرای این مصوبه را منوط به عرضه سوخت استاندارد در جایگاه‌های سراسر کشور می‌دانند.

به گفته خودروسازان مصوبه ارتقای استاندارد آلایندگی در سال جاری هنوز به خودروسازان ابلاغ نشده، به همین منظور هم اکنون استاندارد یور ۲ در خودروهای داخلی اجرایی می‌شود.

به گفته خودروسازان اجرای استاندارد یورو ۳ پیش از عرضه بنزین استاندارد توجیهی ندارد، با این حال مجری دفتر طرح جامع کاهش آلودگی هوا، معتقد است که خودروسازها نمی‌توانند به بهانه عدم عرضه سوخت‌ استاندارد اجرای مصوبه مذکور را به تعویق بیندازند.

به گفته امی‌ خودروهای تولید شده مطابق با استاندارد

یورو ۲ نیز حتی می‌توانند از بنزین سوپر استفاده کنند به همین دلیل عدم عرضه بنزین استاندارد نمی‌تواند بهانه ای برای تاخیر در اجرای استاندارد یورو ۳ باشد. اظهارات مجری دفتر طرح جامع کاهش آلودگی هوا در حالی است که در مصوبه استاندارد آلایندگی تاکید شده که وزارت نفت باید شش ماه قبل از اقدام خودروسازان در این زمینه، بنزین استاندارد را وارد جایگاه های سوخت کشور کند. اما اواخر سال گذشته وزارت نفت اعلام کرد که موفق به عرضه بنزین استاندارد در جایگاه‌‌های کشور نشده و خودروسازان نیز با تکیه بر همین موضوع، اعلام کرده‌‌اند که تولید محصول بر اساس استاندارد یورو ۳ طی سال ۸۹، توجیه ندارد.

از سوی دیگر بی‌اطلاعی خودروسازان از چگونگی اجرای این استاندارد موجب شده تا چگونگی اجرای استاندارد آلایندگی خودرو در سال جاری نامشخص باشد.