گروه خودرو - نتایج کارگروه حل مشکل تندر ۹۰ به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت صنایع و معادن ارائه شده که پس از ابلاغ، موارد پیشنهادی اجرایی خواهد شد. محمدرضا روشنی‌مقدم، رییس کارگروه خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این مطلب در خصوص زمان ابلاغ نتایج کارگروه از سوی سازمان گسترش و وزارت صنایع و معادن اظهار داشت: پس از بررسی، احتمالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نتایج از سوی سازمان گسترش و وزارت صنایع و معادن ابلاغ خواهد شد.

تجمیع تولید در یکی از دو شرکت خودروساز یکی از عمده راهکارهای پیشنهادی در این کار گروه برای برطرف کردن مشکل تندر ۹۰ است.

بر اساس این طرح که می‌توان آن را یکی از تصمیمات مهم و کلیدی در این کار گروه دانست از میان دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو یک خودروساز انتخاب و تولید ال ۹۰ به طور متمرکز و انحصاری به شرکت برگزیده واگذار می‌شود و شرکت بعدی به عنوان حق‌العمل کار عمل خواهد کرد. روش مذکور سال گذشته نیز از سوی شرکت پارس‌خودرو یکی از تولید‌کنندگان تندر ۹۰ مطرح شد، اما وزارت صنایع و شرکت ایران خودرو دیگر تولید‌کننده تندر ۹۰، با این روش مخالفت کردند، اما این بار طرح مذکور از سوی کارگروه حل مشکل تندر ۹۰ مطرح شده که ظاهرا این بار احتمال اخذ موافقت از سوی وزارت صنایع با این گزینه بسیار زیاد است.

اما اینکه شرکت منتخب در تولید تندر ۹۰ چه شرکتی خواهد بود هنوز در این خصوص اظهارنظر نشده و اعضای کارگروه، تصمیم‌گیری در این خصوص را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع و وزارت صنایع و معادن واگذار کرده‌اند.