ایسنا- انجمن جهانی خودروهای گازسوز در آخرین گزارش خود ایران را از نظر دارا بودن تعداد خودروهای گازسوز در رتبه سوم جهان قرار داد. بر این اساس، انجمن جهانی خودروهای گازسوز تعداد خودروهای گازسوز موجود در ایران را یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۶۰۲ دستگاه اعلام کرده است.

در این گزارش، تعداد ایستگاه‌های سوخت‌گیری خودروهای گازسوز در ایران نیز هزار و ۲۱ ایستگاه اعلام شده است. این آمار مربوط به آخرین ماه سال ۲۰۰۹ میلادی است. هرچند آمار مربوط به دیگر کشورها یا قدیمی‌تر بوده یا همانند ایران مربوط به دسامبر ۲۰۰۹ است.

به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که هم‌اکنون در ایران به ازای حدود هر هزار و ۶۳۱ دستگاه خودرو گازسوز یک ایستگاه گاز وجود دارد.

آلمان با وجودی که در رده ۱۷ جهان از نظر تعداد خودروهای گازسوز قرار گرفته، اما یکی از بهترین نرخ‌های تعداد خودرو به ازای هر ایستگاه گاز را دارد. در این کشور به ازای حدود هر ۹۹ خودرو یک ایستگاه گاز وجود دارد.

اما در گزارش انجمن جهانی خودروهای گازسوز، پاکستان با دو میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه به عنوان دارنده بیشترین تعداد خودروی گازسوز در جهان معرفی شده است. تعداد ایستگاه‌های گاز موجود در این کشور نیز سه هزار و ۱۰۵ ایستگاه عنوان شده است.

همچنین بعد از پاکستان، آرژانتین با یک میلیون و ۸۰۷ هزار و ۱۸۶ دستگاه در رتبه دوم جای گرفته است. تعداد ایستگاه‌های گاز در این کشور نیز هزار و ۸۵۱ ایستگاه اعلام شده است.

انجمن جهانی خودروهای گازسوز همچنین تعداد کل خودروهای گازسوز موجود در جهان را ۱۱ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۱۶۱ دستگاه اعلام کرده است. این انجمن تعداد کل ایستگاه‌های گازرسانی به خودروهای گازسوز در جهان را نیز ۱۶ هزار و ۵۱۰ ایستگاه اعلام کرده است.