گروه خودرو- نوسازی ۲۵ هزار دستگاه مینی‌بوس فرسوده در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و بر اساس توافق جدید این طرح باید ظرف مدت سه ماه اجرایی شود. غلامرضا غضنفری، مدیرعامل اتحادیه مینی‌‌بوسرانی کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به توافق‌های صورت گرفته میان ستاد حمل‌و‌نقل و مدیریت مصرف سوخت و سازمان پایانه‌ها و حمل‌ونقل، طرح نوسازی ۲۵ هزار دستگاه مینی‌بوس فرسوده به زودی آغاز خواهد شد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مینی‌‌بوسرانی کشور براساس آمار راهنمایی و رانندگی هم‌اکنون ۱۰۰ هزار دستگاه مینی‌بوس در کشور در حال تردد هستند که حداقل ۷۵ درصد آنها فرسوده است که این امر موجب شده تا میانگین سنی ناوگان مینی‌بوسی کشور به بیش از ۲۳ سال برسد. وی در ادامه هزینه خرید هر دستگاه مینی‌بوس را حدود ۴۵ میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: به ازای نوسازی هر دستگاه ۲۰ میلیون تومان وام بانکی با سود ۱۴ درصد ارائه و ۱۱ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض (هشت میلیون تومان از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سه میلیون تومان از سوی ستاد تبصره سوخت) بابت اسقاط خودرو پرداخت می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مینی‌‌بوسرانی کشور در گفت‌و‌گو با ایسنا در حالی خبر مذکور را اعلام کرد که سال گذشته نیز طرح نوسازی دو هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفت، اما عدم تخصیص بودجه مورد نیاز موجب شد تا طرح مذکور به مرحله اجرا درنیاید، این امر در حالی است که در سال جاری نوسازی ۲۵ هزار مینی‌بوس فرسوده در دستور کار قرار گرفته است. از سوی دیگر نوسازی ۲۵ هزار خودرو فرسوده طی مدت سه ماه در حالی باید اجرایی شود که تسهیلات ۱۲ هزار میلیاردی نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی سال گذشته به این طرح اختصاص نیافت و در سال جاری نیز با وجود اعلام تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد ریالی تخصیص این بودجه همچنان در‌ هاله‌ای از ابهام قرار دارد که این امر موجب می‌شود تا طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده در سال جاری نیز با مشکلاتی مواجه شود.