کارخانه ایران‌خودرو در مراغه با هدف تولید انواع محصولات تجاری و صادراتی اواخر امسال به بهره برداری می‌رسد. به گزارش روابط‌عمومی ایران‌خودرو، کیانوش پورمجیب، معاون فنی و مهندسی شرکت ایران‌خودرو ضمن بیان مطلب فوق گفت: به منظور اجرای سیاست‌های دولت در زمینه تمرکززدایی گروه صنعتی ایران‌خودرو، پایگاه تولید خودروهای تجاری و صادراتی خود را با بهره گیری از منابع و امکانات بومی شهرستان مراغه و سهولت دسترسی به بازارهای هدف ایجاد می‌کند.

وی سرمایه‌گذاری طرح ایجاد سایت ایران‌خودرو مراغه را دویست میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری توسط بخش‌خصوصی تامین اعتبار می‌شود.

پورمجیب گفت: فاز اول نخستین کارخانه ایران‌خودرو در مراغه برای تولید خودروهای صادراتی شامل انواع سمند و پارس و... با ظرفیت ۵ دستگاه در ساعت در اواخر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسوول گفت: در طرح توسعه کارخانه ایران‌خودرو مراغه، تولید خودروهای سبک با ظرفیت سالانه ۵هزار دستگاه و قابل افزایش تا ظر فیت ۱۰هزار دستگاه در هر شیفت تدارک دیده شده است.

پورمجیب اظهار امیدواری کرد پروژه‌های استانی گروه صنعتی ایران‌خودرو بتواند دانش فنی تولید خودرو در استان‌ها را افزایش دهد و فرصت‌های شغلی جدید در منطقه ایجاد کند.

وی به مساحت ۱۰۰هزار مترمربعی این کارخانه اشاره کرد و گفت: ۱۶هزار مترمربع فضای سالن‌های تولیدی است و تجهیزات آن در ماه‌های آینده نصب می‌شود و کارخانه در ماه‌های پایان سال به بهره برداری می‌رسد. پورمجیب عنوان کرد: با بهره‌برداری از این سایت شاهد افزایش سود عملیاتی و رونق سهام ایران‌خودرو در بازار سهام خواهیم بود.