آیین‌نامه خروج کامیون‌های فرسوده که در آن چگونگی خروج و میزان اعتبار و همچنین تعداد و سن فرسودگی کامیون‌ها مشخص خواهد شد، توسط مسوولان تبصره ۱۳ در حال تدوین است.

به گزارش ایسنا، مساله خروج کامیون‌های فرسوده به صورت اولویت در تبصره ۱۳ قانون بودجه گنجانده شده است و از طرفی دولت در لایحه‌ای قرار است به مدیریت سوخت بپردازد که گازوئیل در آن نقش زیادی دارد، زیرا حمل و نقل عمومی که کامیون‌ها نیز شامل آن می‌شوند، در حدود ۵۶ درصد گازوئیل در ایران را مصرف می‌کنند.

در حال حاظر مسوولان تبصره ۱۳ روش اعطای تسهیلات، سن فرسودگی و تعداد سالانه خروج کامیون‌های فرسوده را در دست بررسی دارند و این در حالی است که طرح خروج کامیون‌های بالای ۴۰ سال در سال گذشته به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم با موفقیت همراه نبوده است. رضا فاطمی، مجری طرح خروج خودروهای فرسوده، در این باره گفته است: دولت برای طرح خروج کامیون‌های فرسوده در بودجه سال ۸۶ با اعطای تسهیلات مناسب در حال برنامه‌ریزی است. طبق برنامه چهارم میانگین سن ناوگان حمل و نقل ایران باید به ۱۰ سال برسد، حال آن که این رقم هم اکنون ۲۱ سال است. این در حالی است که پیش‌ از این بسیاری از کارشناسان در پیگیری‌های ایسنا ضمن انتقاد از بی‌توجهی به مساله خروج کامیون‌های فرسوده ابراز کرده بودند که تبعات این کار می‌تواند صدمات زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد.