تداوم افت قیمت در بازار خودرو

گروه خودرو - در روزهایی که مشتریان تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند، بازار خودرو باز هم با افت قیمت (افتی البته اندک) مواجه شد تا مشخص شود سایه رکود همچنان بر سر آن سنگینی می‌کند. به گفته فعالان بازار، نه تنها خودروهای داخلی، بلکه خودروهای وارداتی نیز با کاهش قیمت در این هفته روبه‌رو شده‌اند و قیمت آنها بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان کاهش یافته است. آنها بر این باورند که رخدادهای سیاسی اخیر و همچنین کاهش قیمت ارز و سکه، بر افت قیمت خودرو تاثیرگذار بوده و مشتریان به هوای ارزانی بیشتر، مدت‌ها است دست از خرید کشیده‌اند.

آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، در حال حاضر تندر ایران خودرو با توجه به افت قیمتی که داشته، ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، اما تندر پارس خودرو قیمتی برابر با ۳۵ میلیون تومان دارد. تندر مدل E۱ هم ۳۲ میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از ثبات قیمت آن حکایت می‌کند.

از بازار مگان نیز خبر می‌رسد این خودرو هم‌اکنون در همان قیمت ۸۷ میلیون تومان به فروش می‌رود که این موضوع از ثبات آن حکایت می‌کند. گفته می‌شود پارس خودرو نتوانسته تعهد خود به ثبت نام کنندگان مگان را عملی کند و در حال حاضر صد‌ها نفر چشم انتظار دریافت مگان‌های ثبت نامی شان هستند. نمایشگاهداران خودرو پایتخت؛ اما در مورد تیبا نیز می‌گویند که این خودرو با تغییر قیمتی روبه رو نبوده و در حال حاضر ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. از بازار ماکسیما، اما خبر می‌رسد این محصول بدون تغییر قیمتی، هم‌اکنون ۱۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. سوزوکی گرندویتارا نیز هم‌اکنون ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد که نشان دهنده کاهش یک میلیون تومانی قیمت آن است. از بازار پژو ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد که تیپ ۲ این خودرو با توجه به تثبیت قیمت اش، ۳۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین دیگر پژویی‌های ایران خودرو مدل تیپ۵ این محصول هم در حال حاضر ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مدل صندوقدار و اتومات ۲۰۶ یعنی V۹ هم با قیمتی برابر با ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد که نشان از عقب نشینی یک میلیون تومانی قیمت آن دارد.

همچنین V۸ نیز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولی ۲۰۶، از قیمتی برابر با ۳۷ میلیون تومان برخوردار است. V۲۰ نیز به عنوان ساده‌ترین مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قیمتی برابر با ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و سمند مدل LX که ۵۰۰ هزار تومان ارزان شده، ۲۷ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین پژو پارس نیز در حال حاضر ۳۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از افت ۵۰۰ هزار تومانی قیمت پارس حکایت دارد.

همچنین خبر می‌رسد رانا با توجه به عقبگرد نیم میلیونی‌اش، ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در بین مدل‌های پراید، مدل ۱۱۱ در حال حاضر ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز که تغییری در قیمت آن به وجود نیامده، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که تغییری نداشته است. پراید ۱۳۲ هم ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. اما در بین خودروهای وارداتی نیز افت قیمت به چشم می‌آید. در این بین هم‌اکنون هیوندایی سوناتا قیمتی برابر با ۱۳۹ میلیون تومان دارد که این موضوع از افت دومیلیون تومانی آن حکایت می‌کند. سوناتا در هفته‌های پیش نیز افت قیمت را تجربه کرده بود. با این حال؛ اما هیوندایی آزرا در قیمت ۲۰۴ میلیون تومان خود ثابت مانده و تغییری نکرده است. سوناتا و آزرا جزو محبوب ترین خودروهای وارداتی به ایران محسوب می‌شوند. از سوی دیگر هیوندایی IX۵۵ قیمتی برابر با ۲۱۲ میلیون تومان دارد که از تثبیت آن حکایت می‌کند. این در حالی است که هیوندایی IX۳۵ دو میلیون تومان ارزان شده و هم‌اکنون ۱۴۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دیگر مدل هیوندایی به نام i۳۰ نیز که تغییر قیمتی را نداشته، ۱۰۲ میلیون تومان به فروش می‌رود. هیوندایی سانتافه نیز هم‌اکنون ۲۴۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که نشان ثبات قیمت آن دارد.

از هیوندایی بگذریم و سری به محصولات کیا بزنیم. در این بین، اسپورتیج با تغییر قیمتی دو میلیون تومانی، ۱۴۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. کیا اپتیما هم ۱۳۷ میلیون تومان قیمت دارد و تغییری دو میلیون تومانی در آن به چشم می‌آید. از بازار سراتو هم خبر می‌رسد که این خودرو قیمتی برابر با ۱۰۵ میلیون تومان را دارد و این یعنی قیمت آن یک میلیون تومان ارزان شده است.

در بین محصولات تویوتا هم مدل کرولا ۱۲۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و یاریس‌هاچ بک نیز ۸۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این یعنی یک میلیون تومان ارزانی را تجربه کرده است.