سایپانیوز - بر اساس آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت گروه خودروسازی سایپا با ۵۰ درصد از سهم تولید خودرو سواری، بیشترین میزان تولید خودرو کشور را از آن خود کرد. در ۶ ماهه نخست سال‌جاری گروه خودروسازی سایپا با تولید ۶۱ هزار و ۱۸۸ خودرو در شرکت سایپا، ۳۲ هزار و ۹۴ دستگاه خودرو در سایپا کاشان و ۳۰ هزار و ۷۶۲ دستگاه خودرو در شرکت پارس خودرو توانست با تولید ۱۲۴ هزار و ۴۴ دستگاه خودرو از میزان۲۴۷ هزار و ۳۱۵ خودرو تولیدی کشور، بیش از ۵۰ درصد از کل میزان تولید خودرو در کشور را به خود اختصاص دهد. بر این اساس پس از سایپا، ایران خودرو با تولید ۱۰۸ هزار و ۲۵۸ دستگاه خودرو در سایت‌های تولیدی ایران خودرو مرکزی، خراسان، مازندران و فارس با کسب ۳۹ درصد از کل تولید خودرو مکان دوم برترین تولید کننده خودرو سواری کشور را از آن خود کرد.

همچنین تولید در خودروسازی راین نیز با کاهش ۱۰۰ درصدی از ۹۱ دستگاه به صفر کاهش یافته و پس از آن بیشترین افت تولید مربوط به شرکت خودروسازی مدیران است.

تولید در شرکت خودروسازی مدیران با کاهش ۳/۶۶ درصدی از ۵ هزار و ۱۶ دستگاه به یک هزار و ۶۹۰ دستگاه کاهش یافته است.

در حالی تولید خودرو در ۶ ماهه نخست سال‌جاری با ۳۷ درصد کاهش مواجه شده است که بر اساس آمار دفتر صنایع ماشین سازی و نیروی محرکه، تولید در شرکت‌های بزرگ خودروسازی با روند رو به رشد همراه بوده است و در این بین گروه خودروسازی سایپا بیشترین و کرمان موتورو و خودروسازی راین کمترین سهم تولید خودرو کشور را به خود اختصاص دادند.