گروه خودرو - پس از موافقت صندوق توسعه ملی با پرداخت وام دو میلیارد دلاری به قطعه سازان ، حالا رفت و آمد خودروسازان به بانک مرکزی جهت دریافت وام به شکل جدی آغاز شده؛ به‌طوری‌که روز گذشته مشاور انجمن خودروسازان از جلسه خودروسازان با بانک مرکزی برای حل مشکل نقدینگی خبر داد. هر چند مصوبات دولت دهم مبنی بر پرداخت تسهیلات هزار میلیاردی به خودروسازان تا پایان عمر این دولت هیچ گاه عملی نشد؛ اما خودروسازان با توجه به تشدید کمبود نقدینگی در شرکت‌های خود مصرانه پیگیر دریافت تسهیلات وعده شده از سوی دولت دهم هستند. با روی کارآمدن دولت یازدهم خودروسازان بازهم بر ایده آزاد سازی قیمت خودرو تاکید داشتند تا بلکه بتوانند بخشی از مشکلات نقدینگی خود را جبران کنند حال آنکه نه تنها با آزاد سازی قیمت خودرو موافقت نشد؛ بلکه پرداخت تسهیلات بانکی نیز با توجه به معوقات تولید‌کنندگان خودرو تاکنون اجرایی نشده است. بر این اساس وزیر صنعت و معدن و تجارت چندی پیش از تعیین قیمت خودرو با ارز آزاد سخن گفته بود که این اظهارنظر به نوعی از افزایش قیمت خودرو حکایت داشت حال آنکه خودروسازان پس از گذشت مدتی از سخنان وزیر اعلام کردند که تا آخر سال افزایش قیمتی نخواهند داشت .در این زمینه برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند که دولت با وعده تسهیلات بانکی خودروسازان را راضی کرده تا افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته باشند. حال روز گذشته داود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از جلسه مشترک خودروسازان و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بانک مرکزی برای تسهیلات وعده داده شده سخن گفته است.

داود میرخانی رشتی درباره جزئیات جلسه صبح دیروز خودروسازان و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که در بانک مرکزی برگزار شده بود، اظهار کرد که در این جلسه مسائل و مشکلات مالی خودروسازان مطرح شد؛ اما در نهایت نتوانستیم به تصمیم نهایی دست پیدا کنیم.

وی مصوبات شورای پول و اعتبار را یکی از مهم‌ترین مشکلات خودروسازان در تامین نقدینگی دانست و افزود: در جلسه دیروز پیشنهادهایی برای بازنگری در مصوبات مطرح شد تا به واسطه آن محدودیت‌ها برطرف شود. مشاور انجمن خودروسازان همچنین افزوده است که به دنبال تصمیم اعضای شرکت‌کننده در این جلسه تا نهایی نشدن این پیشنهادها، جزئیاتی از آن منتشر نخواهد شد.