الحیاه: منابع امنیتی اعلام کردند، پس از اینکه حشد شعبی جاده بین‌المللی بین تلعفر و سوریه را قطع کرد، داعش گذرگاه‌های مخفی را بین موصل و رقه ایجاد کرده است.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: داعش توانسته راه‌های زمینی فرعی را برای متصل کردن شهر موصل به مرزهای سوریه ایجاد کند. قطع کردن این راه‌های جایگزین بدون پشتیبانی هوایی دشوار است. یکی از این راه‌ها تلعفر را به سنجار متصل می‌کند و به شهرستان البعاج در مرز سوریه و عراق و از آنجا به حومه حسکه و رقه سوریه می‌رسد. حشد شعبی عراق اخیرا جاده بین تلعفر و سوریه را بازپس گرفت و پس از سیطره بر فرودگاه این شهر به سمت مرکز شهر پیشروی کرد؛ شهری که به نظر می‌رسد به دلیل کوچ اغلب ساکنان آن متروکه باشد. شبکه المیادین به نقل از یک سرکرده داعش که در بازداشت است، گزارش داد، ابوبکر البغدادی، رهبر داعش تلعفر را مهم‌تر از موصل می‌داند.

در همین راستا، نیروهای پلیس فدرال آماده گشودن جبهه غرب موصل هستند که همچنان از آغاز عملیات، این اقدام برای آنها دشوار بوده است. در صورت گشودن این جبهه از موانع و مشکلاتی که نیروهای مبارزه با تروریسم در ساحل چپ موصل (شرق آن) با آن مواجهند، کاسته خواهد شد. نیروهای مبارزه با تروریسم در شرق موصل همچنان در حال درگیری‌های خیابانی با داعش هستند. یکی از افسران ارشد عراقی در این‌باره گفت: گشودن جبهه ساحل راست (غرب موصل) نقطه عطفی بزرگ در عملیات خواهد بود؛ چراکه ساحل راست مقر اصلی داعش در شهر محسوب می‌شود و تجهیزات نظامی و مقرهای دولتی و شورای استانداری و دیگر مراکز در این بخش هستند.