مهاجران غیرقانونی از سرشماری در آمریکا خارج می‌شوند

به گفته وی باید دفتر سرشماری در آمریکا، اطلاعات شهروندان آمریکایی را تعیین کند و مهاجران غیرقانونی از سرشماری خارج خواهند شد. ترامپ روز پنج‌شنبه با صدایی تند و خشن گفت: «عده‌ای هستند که قصد دارند تا معنای شهروندی را از بین ببرند.»  او افزود: در بین ما شهروندانی قرار دارند که می‌خواهند شهروندی را از بین ببرند.» این سخنان ترامپ نشان می‌دهد که دولت وی مصمم است تا اطلاعات دقیق شهروندی را جمع‌آوری کند. ترامپ می‌گوید این اطلاعات شهروندی به انتخابات هم کمک شایانی می‌کند.

نقشه‌ها براساس جمعیت شهروندی انعکاس‌دهنده سفیدپوستان بیشتر و کمتر شدن تنوع نژادی است و این نقشه جمعیتی مبتنی بر شهروندی کاملا به سود جمهوری‌خواهان و دونالد ترامپ خواهد بود. استانتون جونز یکی از وکلای آمریکایی ترامپ را متهم می‌کند که کاملا در حال حرکت به سود جمهوری‌خواهان و منافع حزبی است.

 او گفت: «سوال در باب شهروندی همیشه به این منظور صورت می‌گیرد تا در انتخابات تقلب شود.» کارشناسان حکومتی بر این باورند که سوال در مورد شهروندی موجب می‌شود تا بسیاری از مهاجران از همکاری با مقامات دولتی سر باز بزنند. در این راستا پیش‌بینی می‌شود که در حدود شش و نیم میلیون نفر حاضر به همکاری نشوند. این نبود همکاری موجب خواهد شد تا دموکرات‌ها در انتخابات آسیب بیشتری ببیند، چراکه پایگاه مردمی که عمدتا به آنها رای می‌دهند در این سرشماری حاضر به همکاری نشده‌اند.

ایالات‌متحده هرگز یک سیستم ثبت مرکزی برای شهروندان و غیرشهروندان نداشته است و حالا ترامپ مصمم است تا این سیستم را برقرار کند و به آن نظم دهد. در این شرایط استفان کالینز، تحلیلگر سی‌ان‌ان در یادداشتی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه با دمیدن در آتش تئوری توطئه گفت که فکر می‌کند پس از انتخابات ۲۰۲۰ هم باید در قدرت بماند.

 به‌نظر می‌رسد که با گفته‌های ترامپ دولت قرار است طرح خود را برای مهاجران ثبت‌نشده نهایی کند و ناگزیر این تصمیمات دست‌کم در ۱۰ شهر موجب خشم مردم خواهد شد. ترامپ می‌گوید لیبرال‌ها می‌خواهند که کشور را به دست بیگانگان غیرقانونی بسپارند. او می‌افزاید: «این بخشی از تلاش گسترده چپ‌ها برای حذف حق شهروندی آمریکایی است.»

ترامپ در «نشست شبکه‌های اجتماعی» که به دعوت محافظه‌کاران صورت گرفته بود هشدار داد که دموکرات‌ها قصد دارند تا کمونیسم را در آمریکا حاکم کنند. ترامپ همچنین در بخشی از سخنرانی خود در جمع شخصیت‌های شبکه‌های اجتماعی و تئوری‌پردازان توطئه گفت: «برخی از شما آنجا هستید. منظورم این است که این عالی است اما همزمان بد هم است.»

سخنرانی روز پنج‌شنبه دونالد ترامپ تمایل او را برای انتخاب مجدد نشان می‌دهد که ریشه در ناسیونالیست‌گرایی و میهن‌پرستی‌اش دارد و این یک سیگنال برای از رده خارج کردن خارجی‌هایی است که دموکرات‌ها در انتخابات روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. ترامپ گفت دموکرات‌ها می‌خواهند آمریکا را نابود کنند. ترامپ قصد دارد که از این طریق انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد. استفان کالینسون، تحلیلگر سی‌ان‌ان بر این باور است که ترامپ استاد منحرف کردن اذهان است تا مردم داستان وزیر کارش را که با یک متجاوز جنسی، در زمانی که دادستان بوده و با وی به توافق رسیده است را فراموش کنند. سخنرانی ترامپ در روز پنج‌شنبه موجب شد تا مردم کارزار انتخاباتی وی را در سال ۲۰۱۶ به یاد بیاورند که توسط یک پوپولیست به نام استیو بنن هدایت می‌شد.