کارلسون خشم خود را علیه سناتور لیندسی گراهام (R-S.C.) خالی کرد که از ایالات متحده خواسته بود: «هم‌اکنون به ایران ضربه بزنید. آنها را محکم بزنید» و سناتور جان کورنین (از تگزاس) که نوشت: «تهران را هدف بگیرید». البته بعدا او توضیح داد که این یک فراخوان برای بمباران علیه غیرنظامیان نیست. واکنش به حملات در اردن منعکس‌کننده خصومت و شکاف فزاینده بین شاهین‌های سنتی‌تر سیاست خارجی حزب جمهوری‌خواه و جناح انزواطلب آن است. این در حالی است که هر دو طرف حول تلاش ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید متحد شده‌اند. در چند وقت اخیر گروه دوم - مورد تشویق ترامپ و محتاط درباره درگیری‌های طولانی‌مدت خارجی- جسورتر شده است. بسیاری در آن اردوگاه برای ماه‌ها علیه ارسال پول نقد بیشتر به اوکراین در جنگش علیه روسیه مبارزه کرده‌اند؛ درحالی‌که بسته کمک خارجی همچنان به تاخیر افتاده است. مشخص نیست که چه تعداد از آنها خواستار اقدامات بیشتر می‌شوند.

ترامپ حملات علیه آمریکایی‌ها را در پلتفرم خود به نام تروث‌سوشال مورد انتقاد قرار داد و گفت که این نشان‌دهنده ضعف رئیس‌جمهور جو بایدن به‌عنوان فرمانده کل است؛ اما هیچ واکنش خاصی را تایید نکرد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشت: «این روز وحشتناک به ما گوشزد می‌کند که ما نیاز به بازگشت فوری به صلح از طریق قدرت داریم تا دیگر هرج‌ومرج، ویرانی و تلفات جان‌های گران‌بهای آمریکایی‌ها وجود نداشته باشد.»

به نظر می‌رسد محافظه‌کاران طرف کارلسون را در مناقشه نوظهور دارند، جسی کلی مجری محافظه‌کار به گراهام می‌گوید: «فکر می‌کنی چه کسی در این جنگ برای تو خواهد جنگید. همه ما می‌دانیم که دست‌هایت را کثیف نمی‌کنی.» چیپ روی نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان که یک خار در چشم رهبری مجلس نمایندگان است، این پیام را در رسانه‌های اجتماعی تقویت کرد. اکثر جمهوری‌خواهان می‌گویند که نباید ایالات متحده در خارج از کشور بدون کمک قابل توجه از سوی متحدانش درگیر شود. ترامپ که در رقابت برای نامزدی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان پیشتاز است، خود در گردهمایی روز شنبه درباره اینکه آیا ناتو برای کمک به ایالات متحده در صورت درگیری به کمکش می‌آید یا نه، ابراز تردید کرد.

او درباره ناتو گفت: بعید می‌دانم آنها به خاطر ما حاضر به همکاری شوند.» اما گراهام و کورنین تنها نیستند که آرزوی پاسخ سریع ایالات متحده  به حمله ویرانگر در اردن را دارند که علاوه بر سه کشته، ده‌ها نفر را مجروح کرد. سناتور تام کاتن از آرکانزاس در بیانیه‌ای گفت: «تنها پاسخ به این حملات باید انتقام نظامی علیه نیروهای ایران، چه در ایران و چه در سراسر خاورمیانه باشد.» هر چیزی کمتر، جو بایدن را در جایگاه فردی ترسو که شایسته فرماندهی کل نیست، قرار می‌دهد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان یک رویداد یکشنبه در کارولینای جنوبی قول داد که «ما پاسخ خواهیم داد»، زیرا سایر دموکرات‌ها نیز از ایالات متحده خواسته‌اند که به این حمله مرگبار رسیدگی کند.

جیم هیمز، نایب رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت: «ما باید به عاملان این حمله غیرقابل توجیه پاسخ دهیم و اقدامات بیشتری برای محافظت از پرسنل خود در منطقه انجام دهیم.» اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید به اظهارات اولیه بایدن اشاره کرد و در بیانیه‌ای افزود: «تلاش‌های جمهوری‌خواهان راست افراطی کنگره برای سیاسی کردن امنیت ملی ما غیرمنطقی است و برای امنیت و ایمنی ما مضر است. در واقع، این مقامات جمهوری‌خواه هرگز از دولت قبلی که همان شبه نظامیان به نیروهای آمریکایی حمله کردند، از جمله در سال ۲۰۲۰، انتقاد نکردند.»