به همین منظور، پدر فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون جورجیا روز جمعه در یک جلسه دادگاه به اتهام داشتن رابطه نامناسب دخترش با بازپرس ویژه‌ای که برای رهبری پرونده مداخله در انتخابات۲۰۲۰ این ایالت علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا استخدام کرده بود، فراخوانده شد. پدر ویلیس با نام جان فلوید سوم، وکیل بازنشسته، در شهادت خود گفت که ویلیس در سال۲۰۱۹ با یک دی جی با نام مستعار «دِیوس» قرار عاشقانه می‌گذاشت؛ همان سالی که یکی از دوستان سابق ویلیس یک روز قبل شهادت داد که او شروع به قرار ملاقات با ناتان وید کرده است.

ویلیس و وید روز پنج‌شنبه به‌عنوان بخشی از یک جلسه استماع شواهد بحث‌برانگیز در دیوان عالی فولتون‌کانتی، ساعت‌ها را در جایگاه شاهد گذراندند و در برابر اتهامات مطرح‌شده مجبور به دفاع شدند و شهادت دادند که رابطه آنها تنها پس از اینکه ویلیس، وید را به پرونده دخالت در انتخابات منصوب کرد، آغاز شد. ویلیس و وید هر دو شهادت دادند که در تابستان سال ۲۰۲۳ رابطه خود را قطع کرده‌اند. فلوید در جایگاه شاهد روز جمعه گفت که تا سال۲۰۲۳ هرگز وید را ملاقات نکرد و فقط فهمید که دخترش هفت هفته پیش با وید رابطه عاشقانه داشته است. فلوید می‌گوید: «هنگامی که افراد دیگر متوجه شدند، متوجه شدم.» وقتی از وی سوال شد که آیا ویلیس رابطه خود را با وید، «محرمانه» و از او مخفی نگه داشته است، او پاسخ داد: «درست است.»

 جلسه دادگاه که می‌تواند پرونده مداخله در انتخابات در جورجیا را منحرف کند و منجر به رد صلاحیت ویلیس و وید از آن شود، پس از آن برگزار می‌شود که وکیل متهم، مایک رومن، مشاور سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، ویلیس را متهم کرده است که با استخدام وید در این پست سود مالی برده است. در این شکایت ادعا شده بود که ویلیس یک رابطه عاشقانه «نادرست» با وید داشته است که از زمانی که او ازدواج کرده بود و قبل از اینکه او را به‌عنوان بازپرس ویژه منصوب کند، آغاز شد. وکلای مدافع ترامپ و سایر متهمان دیگر به این شکایت پیوستند.