پشت کردن حامیان2020 به بایدن

 بر این اساس از مردم سوال شده است که آیا نامزدهای رئیس‌جمهور پیر هستند. دونالد ترامپ در حال حاضر ۷۷ساله و جو بایدن، ۸۱ساله است. برای دونالد ترامپ، ۲۱درصد گفته‌اند که شدیدا موافقند که سن ترامپ برای ریاست‌جمهوری بالاست. ۲۱درصد هم نسبتا موافق سن بالای دونالد ترامپ برای ریاست‌جمهوری هستند. ۲۳درصد نیز گفته‌اند که نسبتا مخالف هستند که سن ترامپ برای ریاست‌جمهوری بالاست. ۳۲درصد نیز گفته‌اند شدیدا مخالف این موضوع هستند که سن ترامپ برای ریاست‌جمهوری بالا است. ۲درصد نیز گفته‌اند نظری ندارند یا از پاسخ‌گویی طفره رفته‌اند.

این ارقام اما به جو بایدن که می‌رسد، بسیار متفاوت می‌شود و همین ارقام باید جبهه دموکرات‌ها را نگران کند. برای جو بایدن، ۴۷درصد گفته‌اند که شدیدا موافق این موضوع هستند که سن بایدن بالا است و برای ریاست‌جمهوری مناسب نیست. ۲۶درصد هم گفته‌اند که نسبتا با این موضوع موافق هستند که بایدن سنش برای ریاست‌جمهوری بالا است. در این میان تنها ۱۴درصد گفته‌اند که شدیدا مخالف این موضوع هستند که سن بایدن برای ریاست‌جمهوری بالا است. همچنین ۱۱درصد گفته‌اند که نسبتا با این موضوع مخالف هستند که سن بایدن برای ریاست‌جمهوری بالا است. ۲درصد نیز از پاسخ دادن طفره رفته یا نظری نداشته‌اند.

این آمار چه می‌گویند؟

این نظرسنجی به یک تغییر اساسی در نحوه برخورد رای‌دهندگانی که از بایدن چهار سال پیش حمایت کردند، اشاره دارد. ۷۳درصد به شکل قابل توجهی گفتند که فکر می‌کنند او «بسیار پیر است» و نمی‌تواند یک رئیس‌جمهور موثر باشد. سهم قابل توجهی حتی بیشتر نگران بودند. ۱۹درصد از کسانی که در سال۲۰۲۰ به بایدن رای دادند و ۱۳درصد از کسانی که گفته بودند در نوامبر از او حمایت خواهند کرد، گفته‌اند سن رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آن‌قدر مشکل‌ساز است که او دیگر قادر به انجام کار نخواهد بود. تردیدها درباره سن بایدن به نسل‌ها، جنسیت، نژاد و تحصیلات مربوط می‌شود و بر شکست رئیس‌جمهور در رفع نگرانی‌های درون حزبی‌اش و حملات جمهوری‌خواهان که او را سالخورده نشان می‌دهند، تاکید می‌کند. ۷۳درصد از کل رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده گفتند که او برای اثربخشی خیلی پیر است و ۴۵درصد هم معتقد بودند که او از عهده انجام دادن کار برنمی‌آید. این ناراحتی که مدت‌ها در نظرسنجی‌ها و در گفت‌وگوهای آرام با مقامات دموکرات ظاهر شده است، به نظر می‌رسد که با حرکت بایدن به سمت تصاحب رسمی نامزدی حزبش در حال افزایش است.

همه چیز از یک گزارش شروع شد

این نظرسنجی بیش از دو هفته پس از تشدید نگرانی‌ها درباره سن او در اوایل فوریه انجام شد، زمانی که یک مشاور ویژه دادگستری در گزارشی او را به‌عنوان «مردی خوش‌نیت، سالخورده با حافظه ضعیف» و «توانایی‌های ضعیف در سنین بالا» توصیف کرد. نظرسنجی قبلی نشان می‌دهد که احتیاط رای‌دهندگان درباره سن جو بایدن در طول زمان افزایش یافته است. در ۶ایالت اصلی میدان نبرد (نه دموکرات نه جمهوری‌خواه) که در اکتبر مورد بررسی قرار گرفتند، ۵۵درصد از کسانی که در سال۲۰۲۰ به او رای دادند، گفتند که معتقدند او برای یک رئیس‌جمهور کارآمد بودن بسیار پیر است. این رقم در سال۲۰۲۰، ۱۶درصد بود که رقم ۵۵درصدی حکایت از یک افزایش موشک‌وار دارد.

آمار درباره ترامپ چه می‌گوید؟

رای‌دهندگان نگرانی‌های مشابه را درباره دونالد جی.ترامپ که در سن ۷۷سالگی فقط چهار سال از بایدن کوچک‌تر است، ابراز نکرده‌اند. بازی مجدد احتمالی بایدن و ترامپ، آنها را به مسن‌ترین نامزدهای ریاست‌جمهوری تاریخ تبدیل خواهد کرد. در صورت انتخاب مجدد، بایدن رکورد خود را به‌عنوان مسن‌ترین رئیس جمهور فعلی خواهد شکست؛ درحالی‌که ترامپ در صورت پیروزی، دومین فرد مسن ریاست‌جمهوری در طول تاریخ آمریکا خواهد بود. ترامپ در پایان دوره ۸۲ساله و بایدن ۸۶ساله خواهد شد. اتو آباد، ۵۰ساله، یک رای‌دهنده مستقل در اسکات گفت که در سال۲۰۲۰ به بایدن رای داد؛ اما قصد دارد در صورت مواجهه مجدد با ترامپ، حمایت خود را به نامزد جمهوری‌خواه هبه کند.

آخرین‌بار، پس از هرج و مرج دولت ترامپ، او خواهان شخصیتی کمتر تفرقه‌انگیز در کاخ سفید بود. اکنون، او نگران است که بایدن برای یک دوره دوم ریاست‌جمهوری آماده نباشد. آباد گفت: «اگر شکل ذهنی او آن موقع هم این‌گونه بوده که در آن زمان من متوجه نشده بودم. او خیلی پیر شده است. به استثنای ترامپ، به نظر می‌رسد هر رئیس‌جمهوری در دوران ریاست‌جمهوری خود بسیار پیر می‌شود.» وی افزود: «یکی از خوبی‌های ترامپ که می‌توان بیان کنم این است که به نظر می‌رسد هیچ چیز او را آزار نمی‌دهد. به نظر می‌رسد او در همان فرم ذهنی ۱۰سال پیش، ۱۲سال پیش و ۱۵سال پیش است. او مثل یک سوسک است.»

آباد در این زمینه تنها نیست. فقط ۱۵درصد از رای‌دهندگانی که از ترامپ در سال۲۰۲۰ حمایت کردند، گفتند که فکر می‌کنند او اکنون پیرتر از آن است که یک رئیس‌جمهور باشد؛ اما ۴۲درصد از رای‌دهندگان به بایدن در سال۲۰۲۰، به این باور رسیده‌اند که بایدن پیرتر از آن است که بتواند یک رئیس‌جمهور موثر باشد.  نظرسنجی از رقابت‌های۲۰۲۰ نشان می‌دهد که سهم رای‌دهندگانی که معتقدند ترامپ بیش از حد مسن است نیز طی چهار سال گذشته افزایش یافته است؛ اما نه به اندازه بایدن.

با این حال متحدان بایدن، نگرانی‌ها درباره سن او را بی‌مورد می‌دانند. آنها می‌گویند به محض اینکه نامزدی دونالد ترامپ تثبیت شود، رای‌دهندگانش دوباره به سمت آنها خواهند آمد. آنها برای رد این نگرانی‌ها می‌گویند، چنین دغدغه‌هایی در سال۲۰۲۰ هم مطرح بود و اما دیدید که بایدن پیروز انتخابات شد.