گروه بین‌الملل- یک نشریه اقتصادی فرانسوی طی گزارشی با اشاره به بدهی‌های بالای فرانسه و مشکلات اقتصادی این کشور، از احتمال تبدیل فرانسه به کانون بحران آینده منطقه یورو در صورت انجام نشدن اصلاحات اساسی خبر داد. به گزارش فارس، نشریه اقتصادی فرانسوی «اکونومیست» طی گزارشی درباره بحران اقتصادی این کشور نوشت: فرانسه با بدهی‌ای در حدود ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود و نرخ بالای بیکاری مواجه است و این در شرایطی است که هیچ‌یک از مقامات و مسوولان فرانسوی طرح و برنامه جدی برای کاهش میزان بالای مالیات‌ها که مردم فرانسه را مستأصل و درمانده کرده است، ندارد.

این نشریه اقتصادی فرانسوی در ادامه افزود: چنانچه امروز اوضاع فرانسه دستخوش اصلاحات اساسی نشود، این کشور به سرعت به کانون بحران آینده منطقه یورو بدل خواهد شد و این در شرایطی است که مسوولان فرانسوی به ویژه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در آستانه رقابت‌های انتخاباتی چشم بر وخامت مشکلات و واقعیت‌های ناخوشایند اقتصادی کشور بسته‌اند و این مشکلات را نادیده می‌گیرند.

اکونومیست در ادامه گزارش خود نوشت: البته ظرف سال‌های اخیر در اروپا غیرعادی بوده است که رهبران اروپایی به اندازه رهبران فرانسه در قبال مسائل و مشکلات بی‌توجه باشند و مشکلات را نادیده بگیرند.

این نشریه فرانسوی در عین حال با انتقاد از «نیکلا سارکوزی» رییس‌جمهوری وقت فرانسه تصریح کرد: سارکوزی در سال ۲۰۰۷ وعده انجام اصلاحات را مطرح کرد اما امروز تهدید به خروج از پیمان شنگن می‌کند و خطاب به رای دهندگان فرانسوی پیشنهاد حمایت از تولیدات داخلی را مطرح می‌کند و معافیت‌های مالیاتی را به باد انتقاد می‌‌گیرد و از مهاجرت و گوشت حلال سخن می‌گوید.

از سوی دیگر «فرانسوآ اولاند» نامزد حزب سوسیالیست فرانسه نیز به طور مداوم از افزایش حضور دولت در عرصه اقتصاد کشور و ایجاد

۶۰ هزار فرصت شغلی و افزایش مالیات‌ها بر درآمد اقشار ثروتمند جامعه سخن می‌گوید.اکونومیست در عین حال پیش‌بینی کرد، ظرف هفته‌های آینده و نه سال‌های آینده، سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی فرانسه سقوط خواهند کرد و با فرار سرمایه‌ها، سرمایه‌ها رهسپار کشورهایی نظیر انگلیس خواهند شد.