ایسنا - دولت وحدت ملی لبنان با کسب ۱۰۰‌رای از مجموع ۱۲۷‌رای نمایندگان پارلمان رای اعتماد گرفت. به نوشته روزنامه الشرق الاوسط - چاپ لندن - نوشت: نبیه بری، رییس پارلمان لبنان پس از پایان جلسه عصر روز سه‌شنبه پارلمان که با هدف اعطای رای اعتماد به دولت فواد سنیوره، نخست وزیر این کشور برگزار شد، اظهار داشت: دولت جدید با کسب ۱۰۰‌رای از مجموع ۱۲۷‌رای، آرای اعتماد نمایندگان را کسب کرد. وی عنوان داشت: حدود ۱۰۷ نماینده در جلسه عصر سه‌شنبه حضور داشتند که ۱۰۰‌تن از آنها به دولت رای اعتماد دادند، پنج تن نیز رای مخالف و دو تن رای ممتنع دادند. این در حالی است که نمایندگان پارلمان لبنان از روز جمعه به مدت پنج روز در نشست‌های متعدد بیانیه کاری دولت جدید را که سیاست آینده این دولت را ترسیم می‌کند، مورد بررسی قرار دادند.

جلسه روز سه‌شنبه پارلمان به دلیل حضور سعد حریری، رهبر اکثریت پارلمان و ولید جنبلاط، رهبر دروزی‌های لبنان تا حدودی از جلسات دیگر متمایز بود.

تعدادی از نمایندگان اکثریت پارلمان لبنان نسبت به بند مربوط به حق ملت‌، ارتش و مقاومت لبنان در حمایت از کشور محافظه‌کاری‌هایی صورت دادند و خواستار نظارت و کنترل کامل دولت و مقاومت شدند، اما سرانجام با وجود این اختلاف نظرها این بیانیه پس از تصویب از سوی دولت توسط پارلمان نیز تصویب و به دولت جدید رای اعتماد داده شد.

از سوی دیگر همزمان با اعطای رای اعتماد به دولت جدید لبنان میشل سلیمان، رییس‌جمهور این کشور از امروز (چهارشنبه) سفر

دو روزه‌اش را به سوریه آغاز کرد.

یک مقام مسوول لبنانی با اشاره به این سفر اظهار داشت: در دیدار سلیمان با بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه پنج پرونده مهم بررسی خواهد شد که برقراری روابط دیپلماتیک بین بیروت و دمشق و بازگشایی سفارت‌های دو کشور در اولویت این نشست قرار دارد.