ایرنا- بانک چین روز چهارشنبه اخبار مربوط به حمایت مالی این بانک از گروه‌‌های تروریستی و انتقال مبالغی به حساب تروریست‌‌ها را شایعه دانست و آن را قویا تکذیب کرد. بنا به نوشته روزنامه مردم ارگان حزب کمونیست چین وانگ جائو ون سخنگوی بانک چین گفت: رسانه‌‌های خارجی گزارش‌‌هایی درباره انتقال وجه به گروه‌‌های تروریستی منتشر کرده‌‌اند که کذب محض است.

وی این مطلب را در واکنش به گزارش آسوشیتد پرس که نوشته است بیشتر از ۱۰۰ نفر از قربانیان تروریسم در اسراییل شکایتی علیه بانک چین منتشر کرده و در آن از چین خواسته‌‌اند انتقال پول به گروه‌‌های تروریست را متوقف کند عنوان کرد. وی گفت : این گزارش اتهامی‌‌‌بیش نیست و چین آن را تکذیب می‌‌‌کند.

وی خاطر نشان کرد : بانک چین همواره تجارت معمول خود را انجام داده و تدابیر ضد پولشویی و جلوگیری از انتقال پول به تروریست‌‌ها را به اجرا گذارده و مقررات ضد تروریسم سازمان ملل را مراعات کرده است. وی افزود: این بانک به مقررات نظارت و کنترل چین و موازین بین‌‌المللی پایبند بوده و سیاست‌‌های ضد تروریستی اجرا کرده و ارائه خدمات به سازمان‌‌های تروریستی را ممنوع کرده است. وانگ گفت : بانک چین عملکردی شفاف دارد و هر تدبیر حقوقی را لازم بداند در ارتباط با این شکواییه اتخاذ می‌‌‌کند و اعتقاد دارد دادگاه آمریکا نیز باید حکمی‌‌‌عادلانه در باره این شکایت با توجه به حقایق صادر کند.