به دنبال زیان و ضرر شرکت‌های خودروسازی ژاپن و نگرانی سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به افزایش بیکاری در آمریکا، شاخص سهام در بازارهای آسیا کاهش یافت. افزایش هزینه‌های مصرفی در اقتصاد آمریکا طی ماه جولای نتوانست موجب افزایش شاخص سهام در بازارهای آسیایی شود.

شرکت خودروسازی تویوتا نیز با زیان و ضرر خالص ۸۹۱‌میلیون‌دلاری طی سه ماه دوم ۲۰۰۹ روبه‌رو شده است. شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن با ۲/۱‌درصد کاهش به کمتر از ۵۳/ ۱۰۲۵۲ واحد رسید. شاخص‌هنگ سنگ در بازار هنگ کنگ نیز با ۵/۱‌درصد کاهش به کمتر از ۷۷/۲۰۴۹۴ واحد رسیده است. در بازار کره جنوبی نیز شاخص کاسپی با ۴/۰‌درصد کاهش به کمتر از ۴۷/۱۵۵۹ واحد رسیده است.

شاخص شانگهای چین نیز با کاهش ۲/۱‌درصدی، شاخص بازار بورس استرالیا با افت یک‌درصدی و شاخص سنگاپور نیز با افت ۹/۱‌درصدی مواجه شده است. بازار بورس فیلیپین نیز به علت برگزاری مراسم تدفین رییس‌جمهوری پیشین این کشور تعطیل بوده است.

بر اساس این گزارش، شاخص کک در بازار فرانسه ۳/۰‌درصد افزایش یافت و شاخص اف‌تی‌اس‌ئی ۱۰۰ لندن نیز با ۱/۰‌درصد کاهش روبه‌رو شده است. شاخص دکس در بازار آلمان نیز بیش از ۲/۰‌درصد کاهش یافت.

وزارت کار آمریکا قرار است گزارش مربوط به نرخ بیکاری این کشور طی ماه جولای را اعلام کند. نرخ بیکاری آمریکا به بیش از ۵/۹‌درصد رسیده که این رقم طی ۲۶ سال اخیر بی‌سابقه است. پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری آمریکا تا پایان امسال و اوایل سال ۲۰۱۰ به بیش از ۱۰‌درصد برسد.