ایسنا- مقامات آمریکا و پاکستان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا رهبر طالبان در پاکستان طی حمله اخیر سازمان سیا در پاکستان کشته شده است یا خیر؟ یک مقام پاکستانی دیروز (جمعه) اعلام کرد که گزارش‌ها در مورد احتمال کشته شدن بیت‌ا... محسود، رهبر طالبان در پاکستان، بر اساس رهگیری خطوط ارتباطی بوده است.

یک مقام اطلاعاتی ارشد آمریکا نیز اعلام کرد که نشانه‌های قوی وجود دارد مبنی‌بر اینکه بیت‌ا... محسود در میان کشته‌شدگان اخیر حملات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بوده است.

این در حالی است که وی به جزئیات این موضوع اشاره نکرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اگر کشته شدن بیت‌ا... محسود تایید شود، این امر گام بزرگی در اقدامات پاکستان و آمریکا برای ریشه‌کنی القاعده و طالبان در پاکستان است. بیت‌ا... محسود ارتباطاتی با القاعده داشته است

و مظنون به ترور بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر فقید پاکستان است.

دولت پاکستان پیشتر از بیت‌ا... محسود به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه اسلام‌آباد یاد کرده بود و آماده حمله علیه وی بود. آمریکا نیز از بیت‌ا... محسود به عنوان خطری برای اقدامات در ایجاد ثبات در افغانستان یاد کرده است.

مقامات اطلاعاتی آ‌مریکا می‌گویند که بیت‌ا... محسود در حمله روز چهارشنبه به همراه همسر دومش کشته شده است. ژنرال اطهر عباس، سخنگوی ارتش پاکستان نیز خاطرنشان کرد که خبر کشته شدن بیت‌ا... محسود هنوز تایید نشده است. یک مقام اطلاعاتی پاکستان نیز تصریح کرد که رهگیری خطوط ارتباطی از جمله تلفن باعث شده تا مقامات نسبت به کشته شدن محسود مظنون شوند.

با این حال وی خاطرنشان کرد که هنوز مدرک قطعی ارائه نشده است. یک مقام ضد تروریستی آمریکا نیز تصریح کرد که دولت واشنگتن نیز در حال بررسی گزارش‌ها در مورد کشته شدن احتمالی بیت‌ا... محسود است.