ایسنا- اسامه بن لادن در یک نوار صوتی جدید، از آمریکایی‌ها خواست از هم‌پیمانی کشورشان با اسرائیل عقب نشینی کنند. اسامه بن لادن رهبر القاعده، در نوار صوتی جدید ۱۰ دقیقه‌ای که دو روز بعد از سالروز حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ منتشر شد، از آمریکایی‌ها خواست اگر خواهان اجتناب از حملات جدید القاعده هستند، از هم‌پیمانی کشورشان با اسرائیل عقب نشینی کنند. اسامه بن لادن تاکید کرد: سیاست‌های دولت قبلی آمریکا همچنان ادامه دارد. وی در این نوار صوتی که تحت عنوان «پیامی به ملت آمریکا» منتشر شد، گفت: ملت آمریکا باید امنیت و وجهه و اقتصادش با امنیت و وجهه و اقتصاد اسرائیل تفاوت داشته باشد.

رهبر القاعده تاکید کرد: باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا، همچنان همانند گروه دیک چنی که نظریه جنگ‌های ضروری را مطرح می‌کند، عمل می‌کند و به دنبال سیاست هراساندن در جهت حفظ منافع خود است. بن لادن اوباما را فردی «ضعیف» توصیف کرد که هرگز نمی‌تواند جنگ را متوقف کند. رهبر القاعده، نومحافظه‌کاران را متهم کرد که به دنبال ایجاد فضای نگران‌سازی و تروریسم فکری علیه آمریکایی‌ها هستند و همچنان در راس قدرتند.

بن‌لادن گفت: در روزهای آینده برای شما مشخص خواهد شد که تنها چهره‌های افراد کاخ سفید تغییر کرده است نه چیز دیگری و اوباما یک فرد ضعیف است که هرگز نمی‌تواند همانطور که وعده داده، جنگ را متوقف کند بلکه تا حد امکان تعلل خواهد کرد.

بن‌لادن در این نوار صوتی گفت: آمریکایی‌ها باید در کتاب‌هایی نظیر کتابی که یک مزدور سابق سازمان سیا نوشته است و نیز کتاب دیگری تحت عنوان «لابی اسرائیلی در آمریکا» که مولفان آنها جان میرشامیر و استفان والت هستند، دقت کنند تا علت حملات و نیز تاثیر اسرائیل در کشورشان را بفهمند. اسامه بن‌لادن به ملت آمریکا در خصوص روابط محکم دولت آمریکا با اسرائیل هشدار داد و تهدید کرد که در صورتی که آمریکا به جنگ خود علیه اسلام و مسلمین ادامه دهد و همچنان در حمایتش از اسرائیل اصرار داشته باشد، علیه آمریکا دست به جنگ خواهد زد.

اسامه بن‌لادن تاکید کرد: سیاست‌های کاخ سفید همچنان در دستان شرکت‌های بزرگ و لابی‌های اسرائیلی است و بهتر است که برای شما علت ۱۱ سپتامبر مشخص شود. حمایت آمریکا از اسرائیل عامل حملات ۱۱ سپتامبر از سوی القاعده بود.

وی گفت: اوباما اخیرا در سخنرانی‌اش در قاهره به رنج ملت فلسطین اشاره کرد؛ در حالی که ملت فلسطین همچنان رنجش افزایش می‌یابد و اگر شما خاطرات جیمی کارتر رییس‌جمهوری اسبق‌تان را خوانده باشید، درخواهید یافت که وی به نژادپرستی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها اشاره کرده است و کارتر اخیرا در سفرش به نوار غزه گفته بود که با ساکنان نوار غزه همانند یک حیوان برخورد می‌شود. شما بعد از مرور کتاب‌های نوشته شده از سوی دو نویسنده‌ فوق،‌ از حقیقت آگاه خواهید شد و به خاطر میزان گمراهی‌هایی که علیه شما صورت گرفته است، شوکه خواهید شد.

بن لادن افزود: آنها تصور می‌کنند که جنگ‌شان علیه ما ضروری است. آنها بر همان رویه چنی و جورج بوش عمل می‌کنند و همان سیاست قبلی آمریکا را در راستای نابودی شما و اقتصاد‌تان دنبال می‌کنند. آنها در واقع جنگ را به شما تحمیل می‌کنند و ما تنها از سرزمین‌مان دفاع می‌کنیم.

اسامه بن‌لادن خطاب به مردم آمریکا گفت: اگر شما به خوبی در امور خود بازنگری کنید، درخواهید یافت که کاخ سفید تحت اعمال فشار لابی صهیونیستی است و باید به جای این که عراق آزاد شود، کاخ سفید از این اعمال فشارها رها شود. اوباما و دولتش بذر جدید نفرت علیه آمریکا را کاشته‌اند.

وی افزود: زمان آن رسیده است که از نگرانی‌ها و تروریسم فکری که علیه شما صورت گرفته، رها شوید و پرونده هم‌پیمانی دولت‌تان با اسرائیلی‌ها را به پای میز مذاکره بیاورید و از خودتان بپرسید که در قبال امنیت، خون و فرزاندان، اموال، خانه‌ها و اقتصاد‌تان چه موضع‌گیری دارید و این مساله مستلزم آن است که شما وارد عمل شوید. ما آماده استقبال از این موضع شما هستیم.