شکایت کره‌جنوبی از کره‌شمالی به شورای امنیت

گروه بین‌الملل- رییس‌جمهوری کره‌جنوبی، لی میونگ باک کره‌شمالی را برای نقشش در غرق کردن کشتی جنگی کره جنوبی به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می‌دهد. در این حادثه که در ماه مارس رخ‌ داد ۴۶ ملوان کشته شدند. کره‌جنوبی همچنین ممکن است تردد کشتی‌های کره‌شمالی را در آب‌هایش ممنوع کند. کره‌جنوبی باید تمایل به پرداخت خسارت را در برابر غیرقابل پیش‌بینی بودن کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی بسنجد. کیم در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره‌شمالی تهدید به جنگ کرده است. برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری

در جمهوری چک

فساد و مجادله در طبقه سیاسی جمهوری چک بسیاری از احزاب جدید را ترغیب کرده است در انتخابات مجلس قانونگذاری که روز جمعه ۲۸ مه آغاز می‌شود، برای بهره‌برداری از نارضایتی عمومی تلاش کنند. برخی از روشنفکران و شخصیت‌های فرهنگی سرشناس از جنبش غیرحزبی «جایگزین کردن سیاستمداران» حمایت می‌کنند که خواستار یک پاکسازی بزرگ است. تاپ ۰۹ که یک گروه محافظه‌کار بازار آزاد است برای رای‌دهندگان صورت‌حساب‌های تقلبی ارسال کرده است که سطح بدهی‌های جمهوری چک را نشان می‌دهند. حزب پابلیک مترز به رهبری ردک جون، که درحال حاضر محبوب‌ترین سیاستمدار این کشور است، در تشکیل یک ائتلاف جدید نقش خواهد داشت؛ اما احتمالا همچون انتخابات گذشته، رای‌دهندگان به طور مساوی بین دو حزب راست و چپ تقسیم می‌شوند و یک دولت ضعیف دیگر متشکل از یک حزب بزرگ و چند حزب کوچک به وجود می‌آورند.

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کلمبیا

مردم کلمبیا روز یکشنبه ۳۰ مه برای انتخاب رییس‌جمهوری جدید به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. جان مانوئل سانتوز که ادعا می‌کند وارث اوریبه رییس‌جمهوری فعلی است، ماه گذشته و پیش از ظهور آنتاناس موکاس، برنده مسلم انتخابات به نظر می‌رسید. حزب سبز موکاس کرسی‌های اندکی را در کنگره دارد؛ اما موکاس توانسته است در نظرسنجی‌ها شانه به شانه سانتوز پیش رود و در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم می‌تواند برنده انتخابات باشد.