گروه بین‌الملل- رژیم صهیونیستی در نشست کابینه‌اش جذب ۸۰۰۰ شهروند اتیوپیایی با ریشه‌های یهودی را به اراضی اشغالی با هدف اعطای تابعیت اسرائیلی به آنها تصویب کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی فلسطین الیوم،‌ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: دولت رژیم صهیونیستی می‌خواهد مشکل مهاجرت غیرقانونی را حل‌وفصل کند. وی در ادامه افزود: این یهودیان طی سه سال آینده وارد اسرائیل خواهند شد.

بیش از ۱۰۰ هزار یهودی اتیوپیایی در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها از طریق هوایی در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ به دلیل درگیری‌های سیاسی در اتیوپی به اراضی اشغالی سفر کردند.

این در حالی است که وزرای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در نشست روز یکشنبه این حزب و قبل از نشست کابینه رژیم صهیونیستی با طرح آمریکا مبنی بر توقف سه ماهه شهرک‌سازی‌ها در مقابل کمک‌های نظامی و سیاسی مخالفت کردند. منابع حزب لیکود اعلام کردند که این نشست بسیار پرتنش بوده است و چهار تن از وزرا از جمله سیلوان شالوم، معاون اول نتانیاهو با طرح آمریکا مخالفت کردند.

شالوم تاکید کرد: پذیرش بسته پیشنهادی آمریکا در قبال توقف سه ماهه شهرک سازی‌ها اشتباهی استراتژیک خواهد بود؛ چرا که آمریکا و اسرائیل با یکدیگر هم‌پیمان هستند و این بسته بی‌معنی است. اوری اورباخ، رییس فراکسیون «خانه یهود» نیز اعلام کرد: در صورت توقف شهرک‌سازی‌ها این فراکسیون از ائتلاف دولت خارج می‌شود.