پس از انتخاب نیکولا سارکوزی به عنوان رییس‌جمهور جدید فرانسه، این کشور سومین روز ناآرامی و اعتراض‌های خشونت‌آمیز را پشت سر گذاشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پاریس حدود ۱۵۰ تن از معترضان که قصد داشتند مسیر عبور و مرور به منطقه‌ باستیل را مسدود کنند، به وسیله تعداد زیادی پلیس متفرق شدند. پلیس همچنین از دستگیری تعداد زیادی از این افراد خبر داده است.

پلیس فرانسه اعلام کرد: در شب دوشنبه نیز حدود ۵۰۰ جوان که فریاد «سارکوزی فاشیست» سر داده بودند در پاریس تظاهرات کردند طی این تظاهرات معترضان ۱۰ خودرو را به آتش کشیدند و اموال دو مغازه شامل یک سوپر مارکت را به غارت بردند و با پرتاب سنگ و بطری به پلیس حمله کردند.

در جریان این ناآرامی‌ها یکی از معترضان زخمی شد و ۱۵ تن نیز دستگیر شدند. به گفته پلیس فرانسه طی درگیری‌ها در بعدازظهر سه‌شنبه میان پلیس و معترضان در منطقه گریگنی در جنوب پاریس یک پلیس زخمی شد و دو معترض نیز دستگیر شدند. پلیس برای متفرق کردن معترضان مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد. دامنه‌ اعتراضات به حمله به یک پارکینگ و یک مهد کودک و در نهایت آتش کشیده شدن این دو مکان کشیده شد که به گفته ماموران آتش‌نشانی هیچ کس در این آتش‌سوزی زخمی نشد.

لیون، دومین شهر بزرگ فرانسه نیز شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز بود. در این شهر نیز درگیری با پلیس و آتش کشیده شدن خودروها ادامه داشت. دو تن در جریان ناآرامی‌ها در این شهر دستگیر شدند. معترضان در دهکده‌ ویلوربان دفتر محلی حزب سارکوزی را به آتش کشیدند.

در شهر تولوز نیز تظاهرات‌ها و ناآرامی‌ها برای سومین روز متوالی ادامه یافت. به گفته پلیس فرانسه طی روز دوشنبه ۳۶۵ خودرو و در روز یکشنبه ۷۳۰ خودرو در سراسر فرانسه به آتش کشده شدند.

طی درگیری‌ها نیز ۱۶۰ تن دستگیر شدند که اکثر آنها از اعضای گروه‌های چپ افراطی هستند. در اولین شب ناآرامی‌ها در فرانسه ۶۰۰ تن دستگیر شدند و ۷۸ مامور پلیس نیز زخمی شدند. پلیس فرانسه اعلام کرده است که اعضای گروه‌های چپ افراطی و آنارشیست‌ها عاملان اصلی درگیری‌ها و ناآرامی‌ها هستند.

در همین حال فرانسوا هولاند، رهبر حزب سوسیالیست آرامش مردم را خواستار شد و از معترضان درخواست کرد که انتقام خود را در انتخابات ماه آینده در فرانسه بگیرند. سارکوزی فرانسه را به مقصد مالت برای یک استراحت سه روزه پس از رقابت‌های انتخاباتی ترک کرده است و آماده می‌شود تا ۲۶ اردیبهشت قدرت را از ژاک شیراک، رییس‌جمهور در حال کناره‌گیری فرانسه تحویل بگیرد.