خبرگزاری مهر- رهبران دموکرات کنگره آمریکا به حذف جدول‌های زمان بندی برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق در بودجه این جنگ نزدیک شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبران دموکرات در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا همراه با مشاوران جرج بوش رییس‌جمهوری آمریکا در حال طراحی جزئیات پیش‌نویس پایانی هستند و در نظر دارند تا این پیش‌نویس را طی هفته جاری برای بوش بفرستند.

برخی منابع کنگره به طور محرمانه گزارش دادند که این جدول‌های زمان بندی با مخالفت شدید بوش روبرو شده بود و البته این احتمال وجود دارد که وی دیگر این پیش‌نویس جدید را وتو نکند.

با این وجود، این پیش‌نویس می‌خواهد بودجه جنگ‌های عراق و افغانستان را تنها تا پایان سپتامبر تامین کند و شامل برخی آزمون‌ها است که بوش را مجبور می‌کند تا درباره پیشرفت دولت عراق در زمینه امنیت و مسائل سیاسی گزارشی را ارائه دهد.

این نشانه‌ها مبنی بر اینکه دموکرات‌ها هم اکنون به توافق برای حذف این جدول زمان بندی نزدیک شدند، منعکس کننده این مساله است که بوش به عنوان فرمانده ارتش بر جنگ‌های خارجی و سیاست خارجی کنترل دارد. حذف جدول زمان بندی می‌تواند درگیری و مناقشه دموکرات‌ها با بوش را کاهش دهد و از تنش‌ها بکاهد.