گروه بین‌الملل- دولت رژیم صهیونیستی در چارچوب گفت‌وگوهای صلح با فلسطینی‌ها، با آزادی ۲۶ زندانی فلسطینی موافقت کرد. به گزارش «ایلنا» به نقل از بی‌بی‌سی، بنا بر بیانیه دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ۱۴ تن از این زندانی‌ها اهل غزه و ۱۲ تن نیز از کرانه غربی رود اردن هستند.برنامه دولت راستگرای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای آزادی ده‌ها زندانی فلسطینی در اسرائیل جنجال برانگیز بوده است.دولت نتانیاهو اعلام کرده است که هشت تن از این زندانیان «امنیتی» قرار بود سه سال دیگر آزاد شوند، دو تن آنها نیز شش ماه از مدت حبسشان باقی مانده بود.

این تصمیم روز یکشنبه در یک هیات بلندپایه به ریاست «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اتخاذ شد. «تزیپی لیونی» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی که مذاکره‌کننده ارشد این رژیم در روند مذاکرات صلح است، نیز در این هیات عضویت دارد.در بیانیه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل آمده است که این زندانی‌ها ۴۸ ساعت پس از انتشار فهرست اسامی آزاد خواهند شد.

این تصمیم سه روز پیش از دیدار مذاکره‌کنندگان اسرائیلی و فلسطینی در بیت المقدس انجام می‌شود. دیدار پیشین آنها حدود دو هفته پیش در واشنگتن انجام شده بود.