گروه بین‌الملل- تولیدات صنعتی آلمان در ماه اوت با افزایش رو به رو شد. این مساله نشان می‌دهد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا از احیای اقتصادی حوزه یورو منتفع می‌شود. به گزارش بلومبرگ، وزارت اقتصاد آلمان دیروز(چهارشنبه) اعلام کرد: تولیدات صنعتی با درنظر گرفتن نوسانات فصلی، نسبت به ماه ژوئیه با رشد ۴/۱ درصدی رو به رو شده است. تولیدات صنعتی در ماه ژوئیه ۱/۱ درصد کاهش یافته بود. ۴۳ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ رشد یک درصدی تولیدات را برای ماه اوت پیش‌بینی کرده بودند. براساس گزارش وزارت اقتصاد آلمان، تولیدات صنعتی نسبت به سال گذشته رشد ۳/۰ درصدی را ثبت کرده است. این در شرایطی است که بوندس‌بانک- بانک مرکزی آلمان- ماه گذشته اعلام کرد: اقتصاد این کشور به دلیل بهبود بازار کار، با اعتماد«فوق‌العاده خوب» مصرف‌کنندگان حمایت می‌شود.

کارستن برزسکی، اقتصاددان ارشد مرکز آی‌ان‌جی، می‌گوید: «در کوتاه‌مدت، چشم‌انداز صنعت آلمان همچنان مثبت است. کاهش اخیر ذخایر کالاها و افزایش سفارشات جدید در اوایل سال جاری به رشد تولیدات صنعتی کمک می‌کند. با این وجود، در بلندمدت صنعت برای بازگشت به قدرت کامل به سوخت بیشتری نیاز دارد.»

گزارش وزارت اقتصاد آلمان نشان داد بخش تولیدی این کشور در ماه اوت ۱/۲ درصد رشد کرده است و تولید کالاهای سرمایه‌ای با افزایش ۴/۴‌درصدی روبه‌رو شده است. ساخت‌وساز پس از رشد ۷/۲‌درصدی در ماه ژوئیه در ماه اوت ۹/۱‌درصد کاهش یافته است. تولید انرژی نیز ۲/۰ درصد افت کرده است.

این در شرایطی است که بوندس‌بانک در گزارش ماهانه خود در تاریخ ۲۳ سپتامبر اعلام کرد: اقتصاد آلمان در ادامه سال جاری بهبود خواهد یافت. این بانک پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور در سال جاری ۳/۰ درصد و در سال ۲۰۱۴، ۵/۱ درصد رشد خواهد کرد. تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماه منتهی به ژوئن با رشد ۷/۰ درصدی رو‌به‌رو شد.

وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای عنوان کرد: «روند رو به رشد تولیدات صنعتی ادامه خواهد داشت. دوره افت فصل زمستان سپری شده است و بخش تولیدی رشد ملایمی را در پیش خواهد داشت و رشد بخش ساخت و ساز قوی‌تر خواهد بود.»